سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این مجموعه از چهار داستان‌ با عناوین "آمرزش"، "زبرتر از خواب، نرم‌تر از بیداری"، "چاکریم جناب سروان" و "تقدیم به چند داستان کوتاه" تشکیل شده است.

هر کدام از این چهار داستان تقریبا بلند با توجه به یک ایده روایی از نویسندگان محبوب نویسنده به نگارش درآمده‌اند. او علاوه بر استفاده از تجربه‌های ساختاری جدید در این کتاب مخاطب را با لحظاتی تازه نیز مواجه می‌کند.

 این مجموعه نخستین بار در سال 1387 نشر یافت و نامزد جایزه بنیاد هوشنگ گلشیری شد.

در بخشی از داستان "تقدیم به چند داستان کوتاه" در صفحه 113 می‌خوانیم: "خواب دیدم که گمت کرده‌ام. تمام شهر سیاه تو را پوشیده بودند و من به جنگ‌شان رفته بودم. دستی دستی غزل من را به دامان خاک سرد می‌دادند. این‌قدر، این‌قدر این مصیبت زشت بود که نمی‌توانستم گریه کنم. برای همین از خواب که بیدار شدم، نیم ساعتی گریه کردم. عر می‌زدم. تا می‌خواست دلم سبک شود باز یاد همه شهر می‌افتادم که از لج من سیاه تو را پوشیده بودند. چه سیاهی غلیظی روی شهر افتاده است. بانو!"

چاپ سوم مجموعه داستان "تقدیم به چند داستان کوتاه" نوشته محمدحسن شهسواری در شمارگان 500 نسخه و با قیمت 20 هزار تومان توسط نشر چشمه منتشر شده است.

نخستین کتاب شهسواری مجموعه ‌داستان "کلمه‌ها و ترکیب‌های کهنه" است و نخستین رمانش "پاگرد"، رمان " شب ممکن"، "شهربانو" و "وقتی دلی" از دیگر آثار اوست.

کتاب تقدیم به چند داستان کوتاه