به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات سیب سرخ، "کتاب راهنماى حرفه‌ کارآگاهى" عنوان رمان نسبتا تازه‌ای در حوزه داستان‌های پلیسی است که توسط جدیدیه برى نویسنده آمریکایی نوشته شده است. جدیدیه بری نویسنده کتاب متولد 1977 است و نخستین اثر منتشر شده او رمان "کتاب راهنمای حرفه کارآگاهی" است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. رمان در همین سال برنده جایزه بهترین رمان کارآگاهی سال از بنیاد دشیل همت شد و سال بعد جایزه رمان کارآگاهی را از بنیاد ادبی کاوفورد دریافت کرد.

این موفقیت‌ها در حالی بود که جدیدیه بری نویسنده جوان آمریکایی مدت‌ها برای یافتن ناشر تلاش کرده بود و در نهایت پنگوئن بعد از انتشار این کتاب آن را نقطه درخشان کارنامه سال ۲۰۰۹ خود معرفی کرد. این کتاب تاکنون بیش از 60 بار در انگلستان تجدید چاپ شده است. رمان دیگر این نویسنده سال آینده منتشر می‌شود.

رمان "کتاب راهنمای حرفه کارآگاهی" در شهری بی‌نام‌ و نشان می‌گذرد و داستان کارمند معمولی به نام چارلز آن‌وین را روایت می‌کند که باید رمز و راز یک داستان کارآگاهی را حل کند، او بی‌این‌ که بخواهد تبدیل به یک کارآگاه تمام‌عیار می‌شود.

رمان "کتاب راهنماى حرفه کارآگاهى" در شمارگان 300 نسخه و با قیمت 74 هزار تومان به‌زودی از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر خواهد شد.