سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: حمدالله لطفی با این توضیح که در مجموعه شعر "راس قرار همیشه" 45 غزل ارائه شده که زیر 10 بیت هستند، گفت: تلاش کرده‌ام تا به زبان محاوره نزدیک شوم و بسامد کلمه‌های قدیمی در غزل‌هایم بسیار پایین است. برخی از غزل‌های این مجموعه نیز روایی هستند.

او با بیان این‌که از سال 1373 به صورت جدی غزل می‌سرایم و در غزل‌هایم از زبان امروزی بهره گرفته‌ام، ادامه داد: غزل از دیرباز زبان شاعران پارسی‌گوی و همواره متوجه شاعران بوده است. امروزه این قالب شعری نمی‌تواند پاسخ‌گوی همه افراد جامعه باشد و آن‌ها را اغنا کند. از این رو شعر سپید نیز می‌سرایم.

لطفی با این توضیح که تا پیش از گسترش اینترنت و شبکه‌های مجازی، نشریات سهم عمده‌ای در شناسایی و معرفی شاعران به جامعه داشتند و بر جریان شعری روز تاثیرگذار بودند اما به مرور با گسترش شبکه‌های مجازی مطبوعات دیگر چنین ویژگی ندارند، افزود: در دهه 70 صفحه "تماشاگه راز" مجله جوان یکی از معتبرترین صفحه‌های شعر به شمار می‌رفت و اگر شعری در این صفحه منتشر می‌شد، بسیار اهمیت داشت. تعدادی از شعرهای من نیز از سال 1375 به این سو در این صفحه منتشر شده است.

کتاب "راس قرار همیشه" از سوی انتشارات سیب سرخ روانه بازار کتابفروشی‌ها شده است.

لطفی مجموعه‌ای از غزل‌هایش را به انتخاب فریبا لطفی گردآوری کرده است و قصد دارد آن را نیز برای چاپ به انتشارات سیب سرخ بسپارد.

حمدالله لطفی متولد 1356 است. او دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه تهران دارد و به صورت جدی از سال 1373 به سرایش غزل روی آورده. شعرهای او از سال 1375 در صفحه ادبی نشریاتی چون مجله جوانان منتشر شده است. "شبانه‌های بی‌تو" عنوان نخستین مجموعه شعر او بود که در سال 1380 نشر یافت این کتاب به زبان انگلیسی هم ترجمه شده است.