به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، هفدهمین نشست از سلسله نشست‌های "زیر چتر نقد" با عنوان نقد ترجمه کتاب "اشعار سهراب سپهری به زبان فرانسه" با قلم داریوش شایگان و با نگاهی به بنیان‌های ادراکی ترجمه؛ ابعاد پدیدار شناختی و سیالیت معنا، شنبه ۲۸ دی ماه برگزار می‌شود.

در این نشست حمیدرضا شعیری درباره این موضوع سخنرانی خواهد کرد.

نشست از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می‌شود.

 

برگزاری شب هرتا مولر

در این نشست فاطمه خداکرمی، مهرداد وثوقی، گلبرگ برزین، علی دهباشی، فرزانه قوجلو و اسدالله امرایی از ویژگی‎های آثار هرتا مولر سخن می‎گویند، فیلمی از یکی از گفت‎وگوهای بی‎شمار مولر  هم پخش می‎شود.

رونمایی از شماره ۲۱ مجله کاروان مهر که به هرتا مولر اختصاص یافته از دیگر بخش‎های این شب خواهد بود.

در خبر برگزاری این نشست‌ آمده است: "نویسندگانی که روایت‌گر هراس و دلهره زندگی به زیر چکمه‎های دیکتاتوری‎اند همچنان در کانون توجه قرار دارند. هرتا مولر یکی از این نویسندگان است. این نویسنده آلمانی زبان رومانیایی تبار در ۱۹۵۳ در یکی از روستاهای رومانی به دنیا آمد و دیکتاتوری نیکولای چائوشسکو را تجربه کرد. آثار مولر افشاگر سختی‎های زندگی در حکومت دیکتاتوری چائوشسکوست. آثار هرتا مولر، شعر و نثر، عمیقا متاثر از تجربه عمیقی است که او در نظامی دیکتاتور و ترس دولتی از سر گذرانده. یکی از جوایزی که به مولر تعلق گرفت، جایزه فرانتس کافکا در ۱۹۹۹ بود. رمان "قرار ملاقات" او را با قصر و محاکمه کافکا مقایسه کرده‎اند".

این نشست روز شنبه ۲۸ دی‌ماه از ساعت ۱۷ در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.