سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: علیرضا راهب شاعر و منتقد ادبی، از تصمیم خود مبنی بر چاپ کتاب "گروه خون آه مثبت" به هنرآنلاین گفت و افزود: این اثر که حاوی اشعار جدید من است با مجموعه‌های قبلی تفاوت‌هایی دارد به این معنا که وضعیت زبان، فضا و سوژه‌ها تغییر کرده است.

او درباره محتوا و مضامین این اشعار توضیح داد: اشعار دارای دیدگاه و نقطه نظراتی است که من با آن‌ها زندگی می‌کنم. هنری که از زیست جهان من نشات می‌گیرد و زیست جهان فردی و اجتماعی مرا بازتاب می‌دهد. همچنین برخی از شعرها مبنای نقد و اعتراضی دارند.

راهب با بیان این‌که کتاب شامل حدود 48 شعر آزاد است، ادامه داد: تعدادی از این سروده‌ها در فضای مجازی نشر یافتند. به عنوان ناشر مولف تصمیم دارم کتاب "گروه خون آه مثبت" را منتشر کنم. با احترام به برخی ناشران، بیشتر آن‌ها به حوزه ادبیات و هنر خیانت می‌کنند. ناشر باید امانت‌د‌ار نشر و فرهنگ باشد. ولی وقتی صحبت از جامعه نشر می‌شود همه زخم‌خورده هستند. ترجیح می‌دهم با هیچ ناشری کار نکنم و آثارم را خودم به دست مخاطبان برسانم.

او ضمن یادآوری این موضوع که یک سال و نیم است چیزی ننوشته، گفت: هر چه آنچه که داشتم از یادداشت، مقاله و پروژه از داستان و نوشته‌هایم در یک سرقت برده شد و هیچ چیزی ندارم؛ فقط افسوس می‌خورم حتی طرح‌هایم را نیز سرقت کردند. اگر بتوانم می‌خواهم مجموعه مینی‌مال‌ها را بازیافت کنم با عنوان "لوک بدشناس" منتشر کنم.

شعری از کتاب "گروه خون آه مثبت" که در اختیار هنرآنلاین قرار گرفته است:

تاریکی‌ام

خود تاریکی

چیزی مثل این دیوار

تو به دیواری که روی آن تصویر شهیدی

کشیده‌اند چه می‌گویی!؟ به دیواری که نیست،

که تصویر به خون تپیده‌ی مردی‌ست!

من تاریکی‌ام

تو به من که می‌رسی رم آهو در کشاله‌ها داری

می‌رمی از من که هیچ‌چیز

می‌رمی از من که تکه‌ای از نیستی

می‌رمی از من به سمت چلچراغ مسلخ‌ها!

چشم‌هایت را ببند

تصور کن یک سایه دست دراز کرده به نوازش

صورت‌ات آرام

تصور کن آغوش سایه را

که آهسته در گوشه گفته باشد زیبا!

معنای من تو باش جوری که موسیقی معنای 

هر چیزی‌ست که برآن ضرب بگیری

چشم‌هایت را ببند

احساس کن

تکه‌ای از تاریکی را که دوستت دارد

جوری که خنکا را از آب حس می‌کنی

احساس کن از هوایی که می‌خزم به پیراهن‌ات

من تاریکی‌ام

احساسم کن

تاریکی هر چیزی، هر جایی‌ست که ماه بر آن

نتابیده است...!