به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، انتشارات کتاب نیستان با همکاری فرهنگسرای رسانه، در صد و سی و سومین نشست "زرین قلم"، آیین رونمایی کتاب "درخت ابریشم بی‌حاصل" اثر محمدرضا بایرامی را برگزار می­‌کند.

در این نشست که دوشنبه ۱۶ دی ماه، ساعت ۱۷ برگزار می‌­شود، محمدرضا بایرامی نویسنده و قاسمعلی‌فراست، صادق کرمیار و رضا امیرخانی حضور می­‌یابند.

اجرای برنامه توسط اسماعیل باستانی و اجرای موسیقی به عهده ولی‌الله نوروزی خواهد بود. مسعود فروتن نیز به کتابخوانی خواهد پرداخت.

در این برنامه، همچنین اختتامیه پویش اربعین نیز برگزار خواهد شد. پویش "اربعین اندوه" که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب­‌های عاشورایی هم‌زمان با اربعین آغاز به کار کرده بود، با همکاری کتاب پلاس و با موفقیت به کار خود پایان داد.

در این پویش که در نوع خود نخستین رویداد کتابی با این سطح از استقبال و مشارکت در فضای مجازی به شمار می‌­رود حدود ۱۱۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان دیدگاه­‌ها، احساسات و تجربه خود از خواندن کتاب­‌های "پدر، عشق و پسر"، "سقای آب و ادب"، "نامیرا"، "ماه به روایت آه"، "سه روایت از مردی که خدا دوست داشت او را کشته ببیند"، "ازدحام بوسه" و "فصل شیدایی لیلاها"، در قالب پنج هزار دیدگاه به اشتراک گذاشتند.

از بین افراد مشارکت­‌کننده سوسن اسلامی­‌فر از کرج، فرزاد رضاپور از مشهد، نعیمه محبی از تهران، امیرحسین حسن‌نژاد از قم و الهه معمری از مشهد به ترتیب رتبه اول تا پنجم را کسب کرده‌­اند که در روز مراسم از آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

نقد "داستان دو شهر" چارلز دیکنز

شانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های "زیر چتر نقد" با عنوان نقد ترجمه کتاب "داستان دو شهر" اثر چارلز دیکنز شنبه ۱۴دی ماه برگزار می‌شود.

در این نشست که با حضور علی‌اکبر پرموزه در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود، ترجمه‌های مختلف این کتاب نقد و بررسی خواهد شد.

شانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های "زیر چتر نقد" دو ترجمه از این اثر به قلم ابراهیم یونسی و مهرداد نبیلی را مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد.

این نشست از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز شنبه ۱۴دی ماه در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می‌شود.