به گزارش هنرآنلاین به نقل از بنیاد شعر و ادبیات داستانی، در حکم محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

شاعر ارجمند

جناب آقای غلامرضا طریقی

با عنایت به تجارب ارزنده جناب‌عالی در زمینه شعر و ادبیات فارسی، به موجب این حکم به عنوان دبیر بخش ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب می‌شوید.

امید است با توجه به توفیق علمی و اجرایی پایگاه نقد شعر در زمینه جذب و ارتقا سطح دانش شعری جوانان، وظایف مندرج در آیین‌نامه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را مدنظر قرار داده و اسباب بالندگی قریحه شاعران جوان را فراهم سازید".

یادآور می‌شود، چندی پیش دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، فراخوان بخش ویژه برای شاعران زیر 25 سال را منتشر کرد.

غلامرضا طریقی در این باره گفت: امسال در بخش ویژه، پذیرای آثار شاعران جوان کم‌تر از 25 سال هستیم.

او افزود: در این بخش، همه شاعرانی که به زبان فارسی شعر می‌سرایند و متولد سال 1373 خورشیدی به بعد هستند فرصت دارند با ارائه‌ آثارشان در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند.

طریقی درباره مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: شاعران جوان تا 15 دی 1398 فرصت دارند اشعار خود را در دو موضوع "آزاد" و "برخوان فارسی" به دبیرخانه این رویداد ادبی ارسال کنند.

او با اشاره به این که دبیرخانه‌ جشنواره‌ شعر فجر پذیرای آثار شاعران جوان، در دو بخش موضوعی است، ادامه داد: علاوه بر موضوع آزاد که شاعران جوان می‌توانند با ارسال پنج اثر در آن به رقابت بپردازند، موضوع "برخوان فارسی" را با هدف پاس‌داشت زبان فارسی در این رویداد قرار داده‌ایم. بنابراین شاعران جوان می‌توانند با ارسال یک اثر در این موضوع نیز فرصت رقابت با دیگر شاعران را برای خود مهیا کنند.

سردبیر پایگاه نقد شعر و دبیر بخش ویژه چهاردهمین جشنواره شعر فجر در ادامه افزود: شرکت در هر دو موضوع بلامانع است؛ ولی شاعران جوان توجه داشته باشند که پنج شعر هر شاعر در موضوع آزاد باید منحصرا در یکی از دو قالب کلاسیک یا قالب‌های نو شعر فارسی باشد، اما در موضوع "برخوان فارسی" محدودیت قالب وجود ندارد.

طریقی گفت: براساس تصمیم دبیرخانه جشنواره شعر فجر، تنها مسیر ارسال آثار، سامانه javan.adabiatirani.com است. بنابراین آثاری که از هر مسیر دیگر ارسال شود داوری نخواهند شد.