سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب از هشت بخش تحت عناوین "مینوتور یا توقفگاه وهران"، "درخت‌های بادام"، "پرومته در دوزخ"، "راهنمایی کوچک برای شهرهای بدون گذشته"، "تبعید هلن"، "راز"، "بازگشت به تیپازا" و "دریای نزدیک" تشکیل شده و تاریخ نوشتن هر کدام از این یادداشت‌ها مشخص است.

یادداشت‌هایی که درباره زادگاه نویسنده و مرتبط با اسطوره‌های یونان به نگارش درآمده‌اند.

این اثر شامل بخش‌هایی از کتاب "عروسی‌ها به ضمیمه تابستان" است که انتشارات گالیمار آن را در سال 1959 منتشر کرد.

کتاب‌ "تابستان" شانزدهمین عنوان مجموعه "پانوراما" است. این کتاب‌ها در واقع ترجمه آثار مجموعه‌ کتاب‌های جیبی هستند که در فرانسه و توسط مجموعه انتشاراتی گالیمار چاپ می‌شوند.

در پشت جلد این کتاب درباره مجموعه "پانوراما" آمده است: "به‌رغم ضرباهنگ سریع زندگی امروز، اوقات ما پر است از فراغت‌های کوتاه و فرصت‌های طلایی. اتاق انتظار پزشک و صف بانک و وقت‌هایی که توی  تاکسی و مترو می‌گذرانیم، می‌تواند وقف سرک کشیدن از پنجره‌ای کوچک به جهان عجیب شاهکارهای ادبی شود. ما نیز بارها اتفاق افتاده که تلاش کرده‌ایم مطالعه یکی از این شاهکارها را آغاز کنیم اما به دلیل هیبت اثر، نداشتن زمان کافی یا همگام نشدن با حال و هوای داستان از این کار بازمانده‌ایم. در این مواقع دسترسی به گزیده‌ای خوش‌خوان و مناسب از آثار نویسنده می‌تواند جرات و شوق مطالعه نوشته‌ای را که خواندنش کاری شاق به نظر می‌رسید، در ما برانگیزد. "پانوراما" همین هدف را دنبال می‌کند: جهان‌نمایی وسیع که به آسانی در دسترس عموم مخاطبان قرار می‌گیرد".

کتاب "تابستان" نوشته‌های پراکنده آلبر کامو با ترجمه بنفشه فریس‌آبادی  در شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 12 هزار تومان در قطع پالتویی از سوی انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است.

آلبر کامو، نویسنده بزرگ قرن بیستم خالق آثاری است که تماما بیان‌گر وضعیت انسان هستند. او نویسنده کتاب مشهور "بیگانه" است. کامو در سال 1957 به خاطر "آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد" برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

کتاب تابستان