سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب از بخش‌های "نامه"، "برخورد اول"، "دعوا و مرافعه"، "ماه آخر"، "اخراج"، "در خیابان"، "در پارک"، "یک دوست واقعی"، "پیرمرد"، "آخرین تلاش"، "گشت پلیس"، "وکیل" و "عریضه" تشکیل شده است.

"پسر عزیزم، تو اخراجی" درباره میگل پسر شلخته و خرابکاری است که به دلیل نمره‌های بدش از مدرسه اخراج شده و تا یک ماه دیگر باید از خانه برود. میگل این موضوع را جدی نمی‌گیرد تا این که زمان فرا می‌رسد و او خود را در خیابان می‌بیند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: "به محض این که پایش را در خیابان گذاشت، بار حقیقت روی دوشش سنگینی کرد. تنها بود. جایی را نداشت برود. کسی را نداشت که به کمکش بیایید. به شدن حس می‌کرد گم شده، جوری که دیگر یک قدم هم برنداشت. زانوهایش خم می‌شد، از وحشت دل و روده‌اش به هم می‌پیچید و مغزش از کار افتاده بود. از راست به چپ نگاه کرد. خیابان‌شان که قبلا آشنا و دوستانه به نظر می‌رسید، حالا برایش مثل جهنم بود. حالا که تنها بود، هیچ نمی‌توانست تصور کند آن طرف خیابان چه چیزی در انتظارش است".

جوردی سییررا آی فبرا در سال 1947 در بارسلون اسپانیا به دنیا آمد. نخستین کتابش در سال 1972 به چاپ رسیده است. او بیش از چهارصد عنوان کتاب دارد. جوایز ادبی بسیاری از جمله جایزه ملی ادبیات وزارت فرهنگ (2007)، جایزه ایبروامریکانو در بخش ادبیات کودک و نوجوان (2013) و مدال طلای شایستگی در بخش هنرهای زیبا (2017) را برده است. در سال 2004 بنیاد جوردی سییررا آی فبرا را در بارسلون و بنیاد کارگاه ادبیات را در مدیین کلمبیا تاسیس کرده است. در سال 2010 این دو بنیاد برنده جایزه آساهی در بخش ترویج کتاب و کتابخوانی شده‌اند.

کتاب "پسر عزیزم، تو اخراجی" نوشته جوردی سییررا آی فبرا با ترجمه مینا کریمیان و تصویرگری ماگالی کلمر در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 16هزار تومان توسط نشر چشمه نشر یافته است.

کتاب پسر عزیزم تو اخراجی