سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "فکرهای خصوصی" از یازده عنوان داستان کوتاه با عناوین "فکرهای خصوصی"، "چمدان"، "نامه خداحافظی"، "نامادری"، "پسر خوانده"، "کلاه‌گیس فروش"، "نامبر فایو"، "صدا"، "دور از او"، "مک‌دونالد خیابان تورینو" و "درد مشترک" تشکیل شده است.

این داستان‌های اجتماعی و خانوادگی به روابط بین آدم‌ها می‌پردازند. داستان‌ها شخصیت محور هستند و برپایه شخصیت استوارند تا رویداد و اتفاقات. به لحاظ روایی پیوستگی بین این 11 اثر دیده نمی‌شود ولی برخی شخصیت‌ها در داستان‌ها تکرار شده‌اند. برخی از داستان‌های کتاب "فکرهای خصوصی" در نشریات ادبی نشر یافتند.

در پشت جلد کتاب آمد است: "هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد روزی کلاه‌گیس‌فروش شود. از بچگی می‌دانست که قرار نیست دکتر و مهندس شود، در واقع توانش را نداشت. هیچ‌وقت شاگرد درس‌خوانی نبود. خیلی تنبل هم نبود. متوسط بود، متوسط متوسط. آدم‌های متوسط به چیزهای متوسط فکر می‌کنند، اندازه آرزوهای‌شان خیلی بزرگ ‌نیست، کوچک هم نیست، متوسط است. دوست‌هایی که پیدا می‌کنند مثل خودشان متوسط‌اند، تفریحات‌شان هم متوسط است. در کل کیفیت زندگی برایشان متوسط است".

کتاب "فکرهای خصوصی" نوشته یاسمن خلیلی‌فرد در شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 14هزارتومان توسط انتشارات هیلا از مجموعه گروه انتشاراتی ققنوس نشر یافته است.

از این نویسنده پیش از این کتاب‌های "یادت نرود که..."، "انگار خودم نیستم" و "نقش جنگ بر سینمای غیرجنگی ایران" منتشر شده است.

کتاب فکرهای خصوصی