به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست پس از مطرح شدن مطالبات کتابفروشان این انجمن، ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با استقبال از این که فعالیت کتابفروشی‌ توسط این انجمن به صورت تخصصی و حرفه‌ای دنبال می‌شود، گفت: در چرخه تولید کتاب از تولید محتوا تا چاپ و فروش آن در کتاب‌فروشی‌ها و دیگر حلقه‌های مرتبط با آن، ضمن لزوم حفظ همبستگی و وابستگی هر یک از حلقه‌ها، مقتضیات تخصصی خود را دارند.

او ادامه داد: با تشکیل این انجمن‌های تخصصی، بعد حرفه‌ای کار تقویت می‍‌‎شود. این که حوزه نشر و کتابفروشی به صورت تخصصی مورد توجه قرار گیرد، جای خوشحالی دارد که خوش‌بختانه در این انجمن در حال انجام است.

دهقانکار تصریح کرد: مطالباتی که انجمن کتابفروشان جبهه انقلاب اسلامی دارند پی‌گیری خواهد شد. امیدواریم تسهیل ارتباطات و مطالبات آن‌ها را انجام دهیم. برخی از این مطالبات فراتر از حوزه اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که نیازمند رایزنی با دیگر نهادهاست. امیدوارم که در آینده نزدیک شاهد این باشیم که حوزه نشر به صورت تخصصی و حرفه‌ای به فعالیت خود ادامه دهد و شاهد رونق کتابفروشی‌ها باشیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دیگر نهادها برای ترویج کتابخوانی

در ادامه این نشست نیکنام حسینی‌پور با اشاره به برگزاری پاییزه کتاب 98 در سراسر ایران و مشارکت نهادهایی همچون شهرداری تهران و مشهد در این طرح توضیح داد: با حضور شهرداری تهران و مشهد در حمایت از این طرح، ظرفیت‌های جدیدی ایجاد شده است که باید از آن نهایت استفاده را برد.

او ادامه داد: می‌توان برای پاتوق‌های فرهنگی کتاب نیز این اقدام را در سطح استان و کشور انجام داد که نیازمند مشارکت نهادهاست.

حسینی‌پور با اعلام اینک ه با موافقت شهرداری تابلوی کتابفروشی‌ها به زودی در سطح شهر تهران نصب خواهد شد، اظهارداشت: همچنین مقرر شده است بر روی نقشه تهران نیز این جانمایی انجام شود. امیدواریم این طرح در دیگر استان‌ها نیز انجام شود.

دبیر هفته کتاب با تاکید بر آموزش کتابفروشان گفت: فروشنده کتاب باید با جریان‌های فکری و کتاب‌های تالیفی و ترجمه آشنا باشد تا با ارایه اطلاعات به مخاطب خود، کتابفروشی را به پاتوقی برای اهل کتاب تبدیل کند.

او با اشاره به اطلاعات ثبت شده در خانه کتاب و لزوم بهره‌برداری از آن‌ها توضیح داد: خانه کتاب آمادگی دارد با انجمن‌‎ها و تشکل‌های کتابفروشی برای در دسترس قرار دادن اطلاعات کتاب همکاری کند.

همچنین در این نشست از نرم‌افزار آنلاین فروش کتاب انجمن کتاب‌فروشان جبهه انقلاب اسلامی رونمایی و درباره ویژگی‌های این نرم‌افزار و قابلیت‌های آن توضیحاتی ارایه شد.

بر اساس این گزارش، ایوب دهقانکار در پایان این نشست از نمایشگاه دائمی کالاهای فرهنگی تولید داخل که در مجموعه سرچشمه قرار دارد، بازدید کرد و با مدیر مجموعه به گفت‌و‌گو پرداخت.