به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، محمد طاهریان مدیر فرهنگسرای کومش سمنان درباره برگزاری کارگاه رایگان داستان‌نویسی، گفت: این کارگاه با هدف شناخت روش‌های آفرینش داستان ویژه بزرگ‌سالان از روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه آغاز شده است.

او ادامه داد: اسماعیل همتی مسئول برگزاری این کارگاه است که به مدت 6 جلسه و بدون دریافت شهریه برگزار می‌شود. کارگاه پیشرفته داستان‌نویسی در دفتر انجمن فرهنگ و زبان و با همکاری مدیریت فرهنگسرای کومش سمنان برگزار می‌شود.

تقدیر از ناشران برتر گیلان

آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان، صبح یکشنبه ۲۶ آبان، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در سالن اجتماعات محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار شد و به‌مناسبت هم‌زمانی این رویداد فرهنگی با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، هفت تن از خادمان نشر گیلان تجلیل شدند.

در این مراسم از سیدمهدی خاوری مدیر کتابفروشی خاوری لنگرود، اکبر دهسرا ناشر پیش‌کسوت، سیده‌رقیه ترمه‌قاضیانی مدیرمسئول انتشارات شمیم سرخ - ناشر کتاب‌های دفاع مقدس، رضا پوررجبی مدیرمسئول انتشارات کادوسان، عبدالله مرادعلی بیگی مدیرمسئول انتشارات سمرقند، سارینا عظیمی مؤلف کتاب کودک و سیدابوطالب حسینی‌نژاد مدیرمسئول روزنامه پنجره‌نو تجلیل شد. 

پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از ۲۶ آبان تا اول آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران برگزار می‌شود و ساعت بازدید نمایشگاه نیز ۱۰ صبح تا ۸ شب است.

دیدار چهره به چهره با نویسندگان در قزوین

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه چهره به چهره با نویسندگان در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان الوند برگزار شد.

کارگاه نویسندگی و قصه‌گویی با حضور جعفر توزنده‌جانی و پروین پناهی از نویسندگان برجسته حوزه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان الوند و با همکاری اداره آموزش و پرورش، اداره کتابخانه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان البرز برگزار شد.

این کارگاه در دو بخش قصه‌نویسی و نقد کتاب و با حضور جمعی از دانش‌آموزان برتر در حوزه قصه‌نویسی و کتابخوانی برگزار شد.

گشایش "خانه ادبیات شهرزاد" در مرودشت

خانه ادبیات و موسیقی محلی و فروشگاه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مرودشت گشایش یافت.

علی مرادی، مسئول انتشارات بوی باران و خانه ادبیات شهرزاد توضیح داد: همواره به دنبال این بودیم که برای گردهمایی علاقه‌مندان به ادبیات و موسیقی محلی، جایی داشته باشیم و خوشحالیم که با همراهی هنرمندان نیک‌اندیش‌مان، این رویداد انجام شد.

دیدار مژده عباسی با مخاطبان در بندرعباس

رضا کمالی زرکانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، گفت: طرح دیدار نویسندگان با مخاطبان در ۳۰ شهر کشور به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

او افزود: در شهر بندرعباس مژده عباسی از نویسندگان مطرح استان ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه۳۰ آبان‌ماه با مخاطبان خود در مکان فرهنگی بوکتاب دیدار خواهد کرد.

کارگاه نویسندگی خلاق در بوشهر

آنیتا مظفری معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد بوشهر، درباره برگزاری کارگاه نویسندگی، هم‌زمان با بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلام ایران گفت: کتاب بهترین دوست انسان است که موجب غنابخشی روح انسان می‌شود.

او با اشاره به این که نویسندگی مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مهارت‌های فرد در حوزه فرهنگی به‌شمار می‌رود، افزود: آشنایی با تکنیک‌های نویسندگی باعث ماندگاری اثر در جامعه می‌شود. این کارگاه با هدف کشف استعدادهای جوان و نوجوان در حوزه کتاب برگزار شد که در پایان به شرکت‌کنندگان کتاب‌هایی از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا شد.

کارگاه نویسندگی خلاق از سری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با حضور ۶۰ نفر از جوانان و نوجوانان شهر بوشهر در سالن کنفرانس اداره کل با همکاری موسسه فرهنگی هنری رمضان امیری برگزار شد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.