به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ششمین دوره تقدیر از مروجان کتابخوانی با انتشار فراخوان در تیرماه کارش را آغاز کرد و آثار رسیده به دبیرخانه رقابت را در دو مرحله داوری کرد و از میان 987 اثر و ایده در مرحله اولیه شصت و یک نامزد معرفی شد و در نهایت سی فرد و گروه به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش گروه‌ها و نهاد‌ها، طرح بامداد کتابخانه‌‌ها شهلا افتخاری از تهران برگزیده شد و دبستان دخترانه سما ریحانه تدین از نیشابور، موسسه فرهنگی و هنری همیاران آیندگان مهر ایرانیان زهرا بشیری از ساری و تور کتاب شاخه شیراز از شیراز تقدیر شدند. 

همچنین در بخش افراد، نسیم یوسفی از تبریز برگزیده شد و فریده قاسمی از بندر کنگ در استان هرمزگان و اسماء خواجه‌زاده از خورموج در بوشهر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند. در بخش نشان استمرار نیز اکرم عطاییان از تربت حیدریه تقدیر شد.

در بخش نگاه ویژه مروجان سیار، محمدرضا آمیان از بوشهر برگزیده شد و مهران محمد‌پور از قوچان تقدیر شد.

در بخش نگاه ویژه مروجان دو زبانه نیز سمیه میهن‌خواه از سیستان و بلوچستان برگزیده شد و صمد رهبریار از گیلان مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش نگاه ویژه توان‌یابان هم نیره سادات عبداللهی‌مقدم از تهران برگزیده شد.

در بخش معلمان مروج کتاب لیلا صالحی از بوکان برگزیده شد و فاطمه رحمانی از قزوین و  بهار دهقان‌زاده از یزد نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش اصناف و مشاغل نیز مهران بقایی از دزفول برگزیده شد و همچنین  منصور خانی (آژا کتاب)  از تهران مورد تقدیر شد. در بخش کتابفروشان هم شهرام شکوری از تهران برگزیده شد.

همچنین در بخش مروجان الکترونیکی و فضای مجازی، مائده اسداللهی از تهران برگزیده شد و مهتاب دمیرچی از تهران مورد تقدیر قرار گرفت. در بخش بین‌المللی هم آمنه فقیری از خاورشهر تهران برگزیده شد.

در بخش پژوهشگران زهرا سکری از اهواز برگزیده و معصومه سعادت از تهران تقدیر شد.

در بخش کتابداران نیز محمد فلاح از دیواندره در کردستان برگزیده و سکینه بهرامی‌نسب  از سمنان و زهرا اسدی جمنانی  از ساری تقدیر شدند.

در بخش امامان جماعت مروج کتاب و کتابخوانی نیز، علی‌اکبر روحی گل ختمی از مشهد برگزیده شد و محمد رحیمی از دلیجان در استان مرکزی، ابوالفضل دلمراد زهی از سیستان و بلوچستان، مظفر سالاری از یزد و رجب نعمتی قرا  از قائمشهر در  استان مازندران مورد تقدیر قرار گرفتند.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" تا 30 آبان ماه ادامه دارد.