به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای روز گذشته ۲۴ آبان با حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در مرکز نمایشگاهی و همایش‌های جهانی شانگهای (sweecc) افتتاح شد. این نمایشگاه در مساحتی معادل ۲۵ هزار مترمربع و با حضور نزدیک به ۴۰۰ ناشر از چین و دیگر کشورها برگزار می‌شود.

در این دوره غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، با نمایش بیش از ۲۴۰ عنوان کتاب تخصصی کودک و نوجوان برگزیده در جشنواره‌های گوناگون همراه با ارائه آثار نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان که توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی‌شده‌اند و با حضور فعال انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک شروع به کارکرد.

نمایندگان موسسه‌های انتشاراتی فاطمی (کتاب طوطی)، برف و کمال اندیشه نیز در غرفه ایران حضور و فعالیت دارند.

این نمایشگاه تحت نظارت اداره مطبوعات و انتشارات چین و با سازمان‌دهی توسط این اداره و همکاری گروه انتشارات و رسانه‌های آموزشی چین، شرکت مطبوعات و انتشارات یونیورسال چین برگزار می‌شود و با بهره‌گیری از تجربیات نمایشگاه کتاب کودک بلونیا از سال 2013 کار خود را آغاز کرده و اکنون پس از شش سال به رویدادی مهم در صنعت نشر جهانی تبدیل‌شده و بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در آسیا است.

برنامه‌ریزی‌های ستاد نمایشگاه به‌طور تخصصی تکیه‌بر تصویرگران، نویسندگان و ناشران حوزه کتاب کودک دارد. از آثار تصویرگران شرکت‌کننده در این دوره، اثر پروین حیدری‌زاده به‌عنوان اثر راه‌یافته به نمایشگاه در بخش ویژه به نمایش گذاشته‌شده است. همچنین کتاب‌های طوطی (بخش کودک انتشارات فاطمی) یکی از 12 ناشر برتر کودک مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است. از نکات جالب این نمایشگاه، اختصاص فضای قابل‌توجهی از نمایشگاه به آژانس‌های ادبی، ناشران منتخب نمایشگاه بلونیا و کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی تصویرگری است.

بازدید مقامات نمایشگاه کتاب شانگهای، حضور رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلونیا، حضور و نشست مسئولین و آژانس‌های ادبی بین‌المللی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای روز دوم فعالیت غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شانگهای است.

این نمایشگاه ۲۶ آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد.