سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، احمد اکبرپور نویسنده، با این توضیح که کتاب "سلفی بگیر پدرام‌السلطنه" را به ناشر سپرده به هنرآنلاین گفت: داستان آن ماجرای یک نوجوان امروزی است که بنا به دلایلی به تاریخ علاقه دارد. زمانی که ناصرالدین‌شاه به شیراز سفر دارد این نوجوان می‌خواهد با او موضوعی را مطرح کند که موجب می‌شود زندگی آن‌ها با هم گره بخورد و ارتباط شاه و این نوجوان صمیمی شود.

او با تاکید بر این‌که کتاب "سلفی بگیر پدرام‌السلطنه" رمان تاریخی نیست، ادامه داد: دوره‌های تاریخی از ناصرالدین شاه، مادرش و امیرکبیر در داستان وجود دارند ولی هیچ کدام نقش‌های اصلی خود را ایفا نمی‌کنند. در اصل کتاب شوخی‌های تاریخی با ناصرالدین شاه است. در واقع از تاریخ استفاده ابزاری کرده‌ام و به آن وفادار نیستم؛ در رمان تاریخی باید حتما به تاریخ مقید بود. این رمان کمی هم چاشنی طنز دارد.

به گفته اکبرپور، این رمان بلند که برای نوجوانان نوشته شده توسط نشر هوپا منتشر خواهد شد. 

این نویسنده در ادامه مجموعه طنز "واژه‌های نفهمم"، مشغول بازنویسی اثر جدیدی است. یک‌سری طرح نیز برای نوشتن رمان دارد.

اکبرپور افزود: به تازگی کتاب جدید "خداحافظ ماه" توسط نشر علمی فرهنگی با تصویرگری مانلی منوچهری نشر یافته است. از سری کتاب‌های مجموعه "صلح" که طرح آن از سوی مرکز پژوهش‌های ادبیات کودک دانشگاه شیراز ارائه شده از تعدادی از نویسندگان خواسته بودند داستان‌هایی با موضوع صلح برای کودکان بنویسند و من نیز یکی از آن‌ها بودم.

مجموعه 5 جلدی داستان‌های بی‌پایان شامل "به فرمان من واق واق واق"، "آژانس روبی برای مرغ‌های محترم"، "نامه را باز نکن قار قاری"، "مهمان‌های ناخوانده" و "به دمم نگاه نکن!" نیز امسال از این نویسنده نشر یافته است.

احمد اکبرپور در سال 1349 در استان فارس به دنیا آمد. او دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادبیات کودک دانشگاه شیراز است. "دست‌ها بالا، گاو مسلح است"، "کنسرت‌های فیل بی‌جنبه"، "کشکول تحت ویندوز" مجموعه طنز با تصویرهای اردشیر رستمی، "به چاچالک سقوط کنید"، "من مترسکم ولی می‌ترسم"، "ازدواج با خورشید"، "من یک گوزن بودم" و "غولماز" از جمله آثار منتشر شده این نویسنده محسوب می‌شوند. به کتاب‌های او جوایز متعددی نیز تعلق گرفته است.