به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده از ستاد خبری و رسانه‌ای بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نشست "هم اندیشی گسترش ترجمه و نشر آثار ایرانی اسلامی در خارج از کشور و معرفی طرح حمایتی تاپ" روز یکشنبه 26 آبان‌ماه هم‌زمان با چهارمین روز هفته کتاب برگزار می‌شود.

این نشست از برنامه‌های مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی با مشارکت موسسه خانه کتاب به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد. این برنامه با اهداف ایجاد فضای گفتمانی با ناشران بین‌الملل، ایجاد تفاهم و تعامل بین مرکز و ناشران، شناسایی، تقویت و تسهیل همکاری در روابط مرکز و ناشر و بهره‌گیری از ظرفیت گسترده ناشران در فراهم سازی بسترهای مناسب توسعه ترجمه و نشر در هفته کتاب برگزار می‌شود.

در این نشست 60 شخصیت علمی و فرهنگی، ناشران و نمایندگانی از آژانس ادبی فعال در عرصه ترجمه و نشر حضور خواهند داشت.

 

جشن امضا کتاب توسط مولفان برتر کشور در هفته کتاب

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برنامه‌های این موسسه در بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

قادر آشنا درباره برنامه‌های این موسسه در هفته کتاب گفت: برگزاری ایستگاه‌های نقاشی با محوریت کتاب در نمایشگاه کتاب استانی، برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی در برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب، ایجاد فضایی جهت نوشتن جملات توسط بازدیدکنندگان با محوریت کتاب و کتابخوانی و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی با محوریت کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌های موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در هفته کتاب خواهند بود.

او ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب در 5 مرکز استان کیش، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، مازندران و گیلان، رونمایی از کتاب، جشن امضا کتاب توسط مولفان برتر کشور، مسابقه کتابخوانی و بازدید از کتاب‌فروشی‌های همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‌ها از برنامه‌های موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران خواهد بود.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.