به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده از ستاد خبری و رسانه‌ای بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بابک صفری طراح پوستر هفته کتاب، درباره طراحی این اثر گفت: پوستر هفته کتاب را براساس شعار هفته کتاب "حال خوش خواندن" طراحی کردم.

او درباره المان‌های موجود در اثر اظهارداشت: طرح پوستر هفته کتاب براساس هویت ذاتی و تصویر ظاهری پرنده بود. در این اثر بال‌های پرنده به ورق‌های کتاب تبدیل شده که تداعی‌گر پیشرفت و اوج انسان برای زندگی بهتر است. برای این مقصود انسان به همراهی با سواد و کمال‌گرا نیاز دارد و من برای تثبیت این مفهوم در ذهن مخاطب، بال‌های پرنده را به کتاب تبدیل کردم تا این حس را در مخاطبان هفته کتاب به وجود بیاوریم و کتاب، بالی برای پرواز انسان در رسیدن به کمال باشد.

صفری ادامه داد: رنگ آبی فیروزه‌ای در این اثر تداعی کننده آرامش و رهایی است و البته این رنگ نمادی از سنت اصیل ایرانیان نیز است. در این اثر المانی از پرواز و نغمه‌سرایی است که می‌تواند محتوای ذهنی خود را به‌صورت آواگونه به مخاطب منتقل کند.

او یادآور شد: این پوستر، یک طرح آرمان‌گرا است زیرا سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و این پوستر، یک طرح آرمانی برای رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است. با طراحی این پوستر سعی کردم حس و حال شعار هفته کتاب "حال خوش خواندن" را در مردم ایجاد کنم زیرا کتابخوانی می‌تواند راهی برای حال خوش مردم باشد.

پوستر بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در دومین نشست اعضای ستاد برگزاری هفته کتاب با حضور نیکنام حسینی‌پور دبیر بیست و هفتمین هفته کتاب رونمایی شد.

همچنین فایل پوستر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.