به گزارش هنرآنلاین، نیکنام حسینی‌پور دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، با تقدیر از سازمان‌ها و نهادها در اعلام برنامه‌های خود در هفته کتاب گفت: من امیدوارم که با برنامه‌های پیشنهادی سازمان‌ها و نهادهای فعال در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب بتوانیم "حال خوش خواندن" را به ناشران، نویسندگان و مردم منتقل کنیم و برنامه‌های مهم و خوبی را برای علاقمندان در هفته کتاب به ارمغان بیاوریم.

او افزود: هفته کتاب با حضور و مشارکت سازمان‌ها و نهادها برگزار می‌شود و خانه کتاب تثبیت‌کننده فعالیت‌های این سازمان‌ها در هفته کتاب است. هر سال به مناسبت هفته کتاب برنامه‌ای تحت عنوان "تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران" با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود که امسال نیز طبق هر سال این برنامه در روز سه‌شنبه 21 آبان ماه، ساعت ۹ صبح در حرم امام (ره) برگزار می‌شود و از تمامی نماینده‌ها و مسئولان حاضر در این نشست دعوت می‌‌شود به صورت فعالانه در این برنامه حضور پیدا کنند.

حسینی‌پور با اشاره به مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین هفته کتاب در شهر یزد اظهارداشت: افتتاحیه بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در شهر یزد و پایتخت کتاب ایران با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استان یزد و اصحاب رسانه در روز چهارشنبه و پنجشنبه 22 و 23 آبان ماه برگزار می‌شود.

دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب ادامه داد: همچنین ما درصدد هستیم یادمانی به مناسبت میلاد پیامبر(ص) که با هفته کتاب مصادف است، داشته باشیم و با هماهنگی شهرداری تهران این یادمان را طراحی و چاپ کرده و در برنامه‌ها از آن استفاده کنیم.

او با تاکید بر نام‌گذاری روزهای هفته کتاب بر اساس مناسبت‌ها و برنامه‌های سازمان‌ها یادآور شد: نام‌گذاری روزهای هفته کتاب در سنوات گذشته به دلیل مناسبت‌هایی که در آن روز صورت می‌گرفت، نام‌گذاری می‌شد اما در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب تصمیم گرفته‌شد که نام‌گذاری این روزها تلفیقی از مناسبت آن روز و فعالیت‌های صورت گرفته سازمان‌ها در روزهای هفته کتاب باشد.

مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به کتابگردی مسئولان و نویسندگان از کتاب‌فروشی‌های مختلف تهران در روز 30 آبان، تصریح کرد: سازمان‌ها و نهادهای فعال در هفته کتاب باید بتوانند برنامه‌ریزی کنند تا در روز کتابگردی در کتابفروشی‌های محله‌های مختلف حضور یابند. همچنین باید تمهیداتی برای حضور نویسندگان و اهالی فرهنگ برای حضور پُر رنگ در این روز اتخاذ شود.

حسینی‌پور گفت: در ایام هفته کتاب نیز خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) تصمیمات و قول‌هایی که برخی مسئولان در هفته کتاب سال گذشته درباره بازسازی برخی از کتاب‌فروشی‌ها و حمایت از آن‎‌ها را پی‌گیری و در قالب گزارش منتشر خواهد کرد.

در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که با ریاست نیکنام حسینی‌پور برگزرا شد، عباس حسینی‌نیک مدیر انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، مهناز مقدسی نماینده انجمن ویراستاران، فرهاد قاسم‌پور نماینده اداره کل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی، اصغر عرب‌زاده نماینده سازمان امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حسن قربانی نماینده اتحادیه کتابفروشان و ناشران تهران، ربیع احمدخانی نماینده اداره کل هماهنگی امور استان‌ها، آقای میرهاشمی نماینده انجمن سینمای جوانان ایران، راضیه تجار نماینده انجمن فرهنگی قلم ایران، محمدرضا اربابی رئیس هیات‌مدیره انجمن مترجمان، منصور شادکام قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران، امین آصفی نماینده انجمن ناشران آموزشی، فتح‌الله فروغی مدیراجرایی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، جعفر توزنده‌جانی دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، مصطفی اسدزاده نماینده پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی صابری نماینده خانه کارگر، ایمان عبدالحسینی نماینده سازمان بهزیستی کشور، طیبه شهمیرزادی نماینده سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، آقای اینالو نماینده سازمان زیباسازی شهرداری، زهره به‌پویان نماینده سازمان محیط‌زیست، جواد زاهدی نماینده ستادعالی کانون‌های فرهنگی کشور، نجمه مشهدی تفرشی نماینده کتاب‌خانه و موزه ملک، آقای آقاکریمی نماینده مرکز مطالعات کشور و محمد خلج نماینده موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران حضور داشتند.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از تاریخ 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.