سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، تهمینه محمدی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، با بیان این که نمایشنامه "موزه خصوصی" را در انتشارات افراز در دست نشر دارد به هنرآنلاین گفت: این متن را در سال 1395 نوشتم و در همین سال در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزیده شد. این اثر توسط انتشارات نمایش در قالب مجموعه نمایشنامه‌های برگزیده فجر به چاپ رسیده است؛ اما به‌زودی به شکل یک اثر مستقل منتشر خواهد شد.

او با این توضیح که نمایشنامه "موزه خصوصی" رئال و اجتماعی است و فقط در یکی، دو صحنه آخر فضای سورئال دارد، تصریح کرد: این اثر به کارگردانی خودم در سال 1395 با حضور اصغر همت، پریسا مقتدی، عرفان ابراهیمی و پروانه سهیلی نمایشنامه‌خوانی شده است.

محمدی درباره موضوع این نمایشنامه، اظهار داشت: متن در مورد یک خانم هنرپیشه قدیمی است که پس از سال‌های طولانی درخشش به دلایل مختلفی از کار، بیکار می‌شود. او تنها زندگی می‌کند و با ورود یک دختر جوان در زندگی او، یک‌سری اتفاقات برایش پیش می‌آید و مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. در نهایت مخاطب متوجه می‌شود که در تمام این سال‌ها و گذشته این خانم چه اتفاقاتی افتاده، چرا دیگر کار نکرده و تنها زندگی می‌کند.

او با این توضیح که نمایشنامه "نجات دهنده به دوزخ خود برمی‌گردد" نیز به‌زودی توسط نشر ورا منتشر می‌شود، ادامه‌ داد: این متن نیز تقدیر شده جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال 1396 در بخش نمایشنامه‌نویسی است.  

به گفته محمدی، این نمایشنامه در مورد یک پدر و دو دختر اوست. یک دختر بیماری دارد و همه عمر بدون هیچ‌گونه حرکتی و صحبت کردن روی ویلچر نشسته است. پدر و دختر تصمیم دارند به دبی سفر کنند تا پول درآورند. سفر کنسل می‌شود و متوجه می‌شویم قصد آن‌ها از سفر چه بوده و تصمیم داشتند چه عملیاتی را انجام بدهند.

او نمایشنامه "دم گرگ" را امسال به اتمام رسانده و در حال حاضر مشغول نوشتن یک فیلمنامه و یک نمایشنامه‌ است.

نمایشنامه "فاجعه مراقب همه چیز است" و "مرده ریگ" از آثار نشر یافته محمدی است.