به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، به منظور پاسداشت مقام والای شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای دفاع مقدس، نخستین برنامه استان ایلام در هفته کتاب، غبارروبی مزار شهدای گمنام این شهر است.

توزیع هدفمند کتاب به کتابخانه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام به منظور تجهیز کانون‌های مساجد به ویژه در روستاها و مناطق محروم، نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس شهر ایلام، برگزاری برنامه نقد و بررسی کتاب با هدف تقویت و ترویج فرهنگ نقد و بررسی کتاب و معرفی پتانسیل‌های ادبی با حضور مولفان و منتقدان، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های استان ایلام به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی از برنامه‌های این استان در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب خواهند بود.

همچنین از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام در هفته کتاب می‌توان به آیین تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر با حضور ناشران و نویسندگان فعال به همراه رونمایی از تازه‌های نشر استان در سال 1398 و برنامه جشن کتاب با حضور نویسندگان و گروه‌های کتابخوانی حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از تاریخ 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود