به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرآنلاین، دکتر مظاهر مصفا، شاعر، استاد دانشگاه و مصحح برجسته آثار ادبیات فارسی، امروز دارفانی را وداع گفت. او سال‌های متمادی به‌عنوان استادتمام زبان و ادبیات فارسی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و دوره‌های دکترای دانشگاه آزاد مشغول به تدریس بود.

مظاهر مصفا، در سال ۱۳۱۱ خورشیدی در اراک و در خانواده‌ای با اصلیت تفرشی به‌دنیا آمد. او ابتدا در دانشسرای عالی به تحصیل رشته ادبیات پرداخت و دکتری خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد. تز دکترای مصفا زیر نظر استاد بدیع‌الزمان فروزانفر با عنوان "تحول قصیده در ایران" ارائه شد.

مظاهر مصفا یکی از قصیده‌سرایان شاخص زبان فارسی در دوره معاصر به‌شمار می‌آید که تاکنون چند مجموعه شعر از این استاد ادبیات فارسی به‌چاپ رسیده است که از آن میان می‌توان به "ده فریاد"، "سی سخن"، "توفان خشم"، "سپیدنامه" و "سی‌پاره" اشاره کرد.

تصحیح "دیوان سنایی"، "کلیات سعدی" ،"دیوان ابوتراب فرقتی کاشانی"، "مجمع‌الفصحاء از رضاقلی‌خانی هدایت"، "دیوان نزاری قهستانی" و"جوامع‌الحکایات عوفی" از جمله آثار پژوهشی و ادبی دکتر مظاهر مصفا است.

علی مصفا (بازیگر سینما)، یکی از ۴ فرزند زندگی مشترک استاد مظاهر مصفا و دکتر امیربانو کریمی (دختر استاد امیری فیروزکوهی) است.