به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سیصد و نود و دومین نمایشگاه کتاب استانی و بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مشهد مقدس با حضور ۷۳۰ ناشر از سراسر کشور و 25 ناشر و 80 نمایندگی از ناشران بین‌المللی برگزار می‌شود.

در بخش داخلی 200 هزار عنوان کتاب و در بخش بین‌الملل نیز 20 هزار عنوان کتاب در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این دوره از نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد مقدس برگزار می‌شود. 6 کتاب‌فروشی از استان در قالب طرح "همراه" در این رویداد فرهنگی با ستاد برگزاری نمایشگاه تعامل و همکاری خواهند داشت. مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بن خرید کتاب برای این نمایشگاه اختصاص‌یافته است که از طریق شعبه بانک مستقر در نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

همچنین سیصد و نود و سومین نمایشگاه کتاب استانی و دهمین نمایشگاه کتاب اراک با حضور ۱۷۲ ناشر از سراسر کشور و 6 ناشر از استان و باعرضه ۵۹ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب در ۱۳۸ غرفه، در مصلی "بیت‌المقدس" این شهر برگزار می‌شود. برای این نمایشگاه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب در نظر گرفته‌شده است که از طریق شعبه بانک مستقر در نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، رونمایی از تازه‌های نشر، مراسم تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران حوزه کتاب، ایستگاه نقاشی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، نشست‌های تخصصی در حوزه سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی، نمایش خیابانی، اجرای موسیقی محلی و مقامی، شب‌شعر، جشن امضای آثار نویسندگان برتر کشوری و... ازجمله برنامه‌های جنبی است که در این دو نمایشگاه به اجرا درمی‌آید.

نمایشگاه کتاب خراسان رضوی از 8 تا 15 آبان و نمایشگاه کتاب استان مرکزی از  ۸ تا ۱۳ آبان پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.