به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این مراسم نخست‌وزیر نروژ، رئیس اتحادیه ناشران آلمان، وزیر خارجه آلمان و شهردار فرانکفورت سخنرانی کردند. هر ساله بیش از 7500 شرکت کننده از بیش از 100 کشور در این رویداد حاضر می‌شوند. آمار بازیدکننده این نمایشگاه در دوره قبل 285 هزار نفر اعلام شده و بیش از 4 هزار برنامه در این نمایشگاه اجرا می‌شود و حدود 10 هزار خبرنگار و بلاگر رویدادهای این نمایشگاه را پوشش می‌دهند. میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور نروژ است که علاوه بر برنامه‌های ادبی، به برنامه‌های فرهنگی، موسیقی، فیلم و معماری خواهد پرداخت.

غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های گذشته از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و با مشارکت تشکل‌های صنفی نشر و ناشران در غرفه‌ای به متراژ 190 مترمربع برپا شده است. رایزنی فرهنگی ایران در برلین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست، شورای شهر یزد و دبیرخانه طرح گرنت در غرفه ملی ایران فعالیت دارند.

1494 عنوان کتاب در حوزه‌های ایران‌شناسی، ادبیات داستانی معاصر و کلاسیک، هنر، اسلام‌شناسی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، انقلاب اسلامی، دین و دفاع مقدس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. علاوه بر کتاب‌هایی که در این غرفه عرضه می‌شود، بروشورهایی در زمینه معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معرفی ناشران و شرکت‌کنندگان حاضر در غرفه ملی ایران و معرفی طرح گرنت به 12 زبان و همچنین لوح فشرده معرفی کتاب‌های عرضه‌شده در غرفه به‌منظور فروش حق نشر (رایت کاتالوگ) و معرفی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

دیدار با یورگن بووس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ملاقات با ووس معاون نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ملاقات باخانم دوناچای مدیرعامل نمایشگاه کتاب کودک شانگهای، ملاقات با جسیکا سانگر مشاور حقوقی و معاون رئیس دپارتمان حقوقی انجمن ناشران و کتاب‌فروشان آلمانی، دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب دهلی‌نو، دیدار با دبیر کل اتحادیه ناشران جهان، ملاقات با مسئولین گروه "تدا" ترکیه، ملاقات باخانم لین لیئینگ معاون نمایشگاه کتاب پکن، ملاقات با رئیس نمایشگاه کتاب لایپزیک، ملاقات با واقف علی‌اف معاون وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان، جعفراف رئیس‌کل اداره توسعه و انتشارات جمهوری آذربایجان و محمداف مشاور نمایشگاه کتاب باکو و ملاقات با خام پازولی رئیس نمایشگاه کتاب بلونیا از جمله برنامه‌های مسئولان غرفه ایران با دیگر کشورها است. 

رونمایی از ترجمه 14 عنوان از کتاب‌های ایرانی به زبان ترکی استانبولی(طرح گرنت)، رونمایی از ترجمه حافظ با ترجمه آنشلاورنر، رونمایی از کتاب‌های "اسلام به آلمان تعلق دارد!" و "انسان 250 ساله" شامل منتخب بیانات مقام معظم رهبری درباره امامان شیعه، نشست نگاهی به پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، رونمایی از کتاب میراث فرهنگی یزد به زبان آلمانی، رونمایی از تقویم یزد در سال 2020، رونمایی از نسخه صوتی 50 غزل حافظ به زبان فارسی و مجاری، رونمایی از کتاب مصور یزد و یاسبرین (خواهرخوانده یزد در مجارستان)، رونمایی از کتاب خردنامه فارسی، اجرای برنامه روز ادبیات کودک، نشست تصویرسازی کتاب کودک در اروپا، نشست کتابخانه‌های کودکان آلمان و جوایز کوله‌پشتی و کلاغ سفید، ویژه‌برنامه روز حافظ و گوته با سخنرانی توماس اوگر استاد اسبق ایران‌شناسی دانشگاه برلین به مناسبت دویستمین سالگرد انتشار دیوان غربی و شرقی گوته و رونمایی از کتاب "سردار بی‌بی مریم بختیاری" ترجمه شده به زبان انگلیسی از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های در نظر گرفته شده در مدت پنج روز فعالیت غرفه ایران است.