به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری پنجمین دوره جایزه شعر شاملو، این نشست که به منظور معرفی بیشتر شاعران منتخب مرحله اول و شعرخوانی آنان برپا می‌شود، فرصتی است برای گفت‌وگو با داوران و پرسش و پاسخ با آن‌ها. این مراسم روز پنجشنبه، ۲۵ مهرماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در موسسه‌ خوانش برگزار خواهد شد.

هیات داوران مرحله اول جایزه شاملو در روز یکم مهرماه در بیانیه‌ای اسامی پنج اثر منتخب این هیات را برای حضور در مرحله دوم جایزه‌ به این شرح اعلام کرد: "از رنج اشیا" نگین فرهودی نشر حکمت کلمه، "بهار بیداری خرس‌هاست" حمید میرتقی انتشارات هزاره‌ ققنوس، "سِفرِ سَفر" وحید داور نشر حکمت کلمه و "احتمال چاقوی ابراهیم" سیدرضا ملکی نشر مانیا هنر و "من فقط نگاه می‌کنم" افسانه مرادی نشر حکمت کلمه.

بنا بر اعلام، این پنج کتاب از میان ۱۵۸ اثر برگزیده شده‌اند؛ آثاری که از سوی شاعر یا ناشر اثر برای دبیرخانه ارسال شده و همگی چاپ اول سال ۱۳۹۷ و واجد شرایط شرکت در این رقابت ادبی بوده‌اند.

داوران مرحله‌ اول پنجمین دوره‌ جایزه‌ شعر احمد شاملو، علیرضا آدینه، فرزاد کریمی و سعدی گل‌بیانی هستند.

دفتر شعر برگزیده سال ۱۳۹۷ در مراسم اختتامیه این رقابت ادبی در روز ۲۱ آذر و در مراسم نود و چهارمین سال‌روز تولد احمد شاملو اعلام خواهد شد.