به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، کتاب "بالای همه نوشته‌هایم نام توست" با هدف آشنایی نوجوانان با رحمت، مهربانی و محبت پروردگار به انسان توسط اکرم کشایی نوشته شده است. نویسنده در این کتاب گفت‌وگوهایی با خداوند دارد. او از شادی‌هایش، ترس‌هایش، ناراحتی‌هایش، دلتنگی‌هایش و....می‌گوید. بعد اشاره‌ای دارد به آیات قرآنی که نشان از محبت خداوند است.

کشایی درباره انگیزه‌ چاپ این کتاب برای نوجوانان، گفت: نوجوانی دوره‌ گذار از افت و خیزهای روحی و آشفتگی‌های ذهنی است. کشتی ذهن یک نوجوان در دریای متلاطمی از پرسش‌ها، تضادها و چالش‌ها پیش می‌رود. اطمینان از وجود یک قدرت برتر و علاوه بر آن بسیار مهربان، این دریای متلاطم را آرام‌تر می‌کند. وقتی این محبت دوطرفه می‌شود و کم کم در همه‌ ابعاد زندگی گسترش پیدا می‌کند، آثار مثبتی به جا می‌گذارد. در قرآن کریم آیه‌های فراوانی وجود دارد که به محبت پروردگار نسبت به انسان‌ها اشاره می‌کند.

کتاب "بالای همه نوشته‌هایم نام توست" در 56 صفحه مصور و به قیمت 16هزارو پانصد تومان در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین در فروشگاه مجازی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.

 

نقد کتاب "شمایل‌نگاری صور نجومی در آثار هنر اسلامی"

کتاب "شمایل‌نگاری صور نجومی در آثار هنر اسلامی" دوشنبه ۲۲مهرماه با همکاری خانه کتاب و پژوهشکده تاریخ علم نقد و بررسی می‌شود.

در این نشست طاهر رضازاده، امیرمحمد گمینی و مهدی گلچین‌عارفی درباره این کتاب سخنرانی می‌کنند.

کتاب "شمایل‌نگاری صور نجومی در آثار هنر اسلامی" مشتمل بر چهار مقاله و یک کاتالوگ است که با ترجمه طاهر رضازاده و مریم خسروشاهی منتشر شده است.

در پیش‌گفتار این کتاب به قلم طاهر رضازاده، گردآورنده مقالات آمده است: "پژوهش‌های مرتبط با صورت‌های نجومی به کار رفته در آثار هنراسلامی بخش قابل‌توجهی از مطالعات آکادمیک هنر اسلامی را به خود اختصاص می‌دهد. این پژوهش‌ها تقریبا هم‌زمان با شکل‌گیری مباحث علمی هنراسلامی در اوایل قرن بیستم میلادی در مجامع دانشگاهی اروپایی و بعدا آمریکایی آغاز شده و طی دهه‌های مختلف قرن گذشته و در طول دهه‌های آغازین قرن حاضر ادامه و گسترش یافته است."

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست ساعت ۱۶ به خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، پلاک دو ساختمان سرای اهل قلم مراجعه کنند.