به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، این دو نمایشگاه به‌صورت هم‌زمان شنبه 20 مهرماه در شهرهای خرم‌آباد و شهرکرد افتتاح می‌شود.

در چهاردهمین دوره نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری با توجه به ثبت‌نام انجام‌شده در پایگاه الکترونیکی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به آدرس( www.icfi.ir ) تعداد ۳۳۲ ناشر در 192 غرفه ۶۹ هزار و ۸۲۹ عنوان کتاب را در محل دایمی نمایشگاه‌های شهرکرد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند؛ از استان چهارمحال و بختیاری نیز ۲۰ ناشر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و ۴ کتاب‌فروشی استان در قالب طرح "همراه" در این رویداد فرهنگی با ستاد برگزاری نمایشگاه تعامل و همکاری خواهند کرد. بن خرید کتاب تخصیص یافته جهت برگزاری این نمایشگاه مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان است که از طریق شعبه بانک مستقر در نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

همچنین در سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان ۲۶۱ ناشر از سراسر کشور، در ۱۹۰ غرفه جانمایی شده‌اند که 57 هزار و 600 عنوان کتاب را در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خرم‌آباد در معرض دید قرار می‌دهند. 8 ناشر نیز از استان لرستان در نمایشگاه حضور دارد و مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان بن خرید کتاب از طریق بانک مستقر در نمایشگاه بین بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد.

برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، رونمایی از تازه‌های نشر استان، مراسم تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران حوزه کتاب، ایستگاه نقاشی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، نشست تخصصی در حوزه سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی و... از برنامه‌های جنبی در نظر گرفته برای این دو نمایشگاه است.

این دو نمایشگاه از 20 تا 25 مهر پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی خواهند بود.