به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ریاست محسن جوادی و اعضای شورا، امروز چهارشنبه 17مهرماه، در معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه درباره ساختار جدید نمایشگاه کتاب تهران بحث و بررسی صورت گرفت و اعضا درباره نقاط ضعف و قوت ساختار نمایشگاه کتاب تهران به تبادل نظر پرداختند.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران پس از پایان نمایشگاه کتاب 32 با انتشار فراخوانی نسبت به جمع‌آوری نظرات اهالی صنف درباره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اقدام کرد. پس از جمع‌آوری نظرات و پس از کارشناسی موضوع، چارت جدید در جلسه شورای سیاست‌گذاری مطرح شد. اعضای شورا نیز نکاتی را درباره چارت پیشنهادی اعلام کردند و ملاحظاتی را لحاظ کردند و مقرر شد پس از رفع اشکالات و نهایی شدن در جلسه آتی مطرح شود.

در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مهدی فیروزان، هومان حسن‌پور، مهدی اسماعیلی‌راد، محسن چینی‌فروشان، ایرج ضرغام، میثم نیلی، علیرضا سبحانی‌نسب، فریدون عموزاده‌خلیلی، محمدجواد مرادی‌نیا، ابراهیم حیدری، قادر آشنا و ایوب دهقانکار حضور داشتند.

 

توزیع کتاب در مسیر راه‌پیمایان حرم حضرت سیدالشهدا(ع)

معاون اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۹۰۰ میلیون ریال کتاب برای توزیع در میان زائران حسینی در ایام اربعین در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان خبر داد.

مجید سامی گفت: این اداره کل در نظر دارد امسال نیز هم‌چون سال گذشته در مسیر راه‌پیمایان حرم امام‌ حسین(ع) در ایام اربعین توزیع کتاب را انجام دهد.

او افزود: در آستانه اربعین حسینی در مسیر راهپیمایی زائران حرم امام‌ حسین(ع) بر اساس رویکرد آشنایی با نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال کتاب به سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان اختصاص یافته تا با هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان‌ها، کار توزیع کتاب بین زائران انجام شود.

به گفته سامی، این کتاب‌ها با موضوعات آیینی و دینی با تاکید بر فرهنگ اهل بیت(ع)، ایثار و شهادت هستند که با برنامه‌ریزی دبیرخانه هیات انتخاب و خرید کتاب معاونت آموزشی و پژوهشی این اداره کل انتخاب و ارسال می‌شود.