به گزارش هنرآنلاین، جشنواره "ملی شعر دانشجویی" در نخستین دوره خود، علاوه بر بخش رقابتی که با مشارکت دانشجویان کلیه مقاطع‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، به‌علاوه دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان برگزار می‌شود، از مهر 98 تا اردیبهشت 99 شاهد برگزاری 15 گردهمایی شعری در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور خواهد بود.

نخستین گردهمایی از محفل‌های عمومی شعر و شعرخوانی این جشنواره، روز دوشنبه 8 مهرماه جاری از ساعت 15 در تالار مولوی دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار ‌می‌شود.

در این مراسم که با اجرای محمدرضا یزدان‌پرست همراه است، پنل تخصصی با حضور اسماعیل امینی و سیدمهدی طباطبایی، از شاعران و استادان دانشگاه، برگزار می‌شود.

همچنین نخستین تندیس "رودکی" به یکی از پیش‌کسوتان حوزه شعر و ادبیات فارسی، با حضور و سخنرانی علی دهباشی اعطا خواهد شد. شعرخوانی حامد عسکری و جمعی از دانشجویان و مدرسان شاعر، از دیگر بخش‌های اصلی این مراسم در نظر گرفته شده است.

پایان‌بخش نخستین رویداد گردهمایی جشنواره "ملی شعر دانشجویی" نیز اجرای گروه موسیقی سنتی یکی از هنرمندان به نام کشور برای دانشجویان خواهد بود.

اثری جدید از محمود حکیمی منتشر شد

"پیام محبت" با موضوع مسلمان شدن افراد مختلف به قلم محمود حکیمی در انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

داستان این کتاب در مورد مروان و مرتضی است. مروان پاکستانی و از پیروان مذهب حنفی و مرتضی ایرانی و شیعی مذهب است . این دو در آلمان رشته معماری می‌خوانند و بدون حساسیت به باورهای مذهبی یکدیگر باهم دوست هستند.  اگرچه مروان گاهی تحت تاثیر تبلیغات سو وهابیون در مورد شیعیان ، درباره دوستش دچار تردیدهایی می‌شود. این شرایط ادامه دارد تا آن که مروان وارد گروهی می‌شود و پی می‌برد که هر آنچه تکفیری‌ها درباره اسلام و تعالیم آن و همچنین در باره شیعیان می‌گویند دروغ است.

نویسنده در این کتاب که برای نوجوانان نگاشته بر این نکته تاکید کرده است که آموزه‌های اسلام بر اساس مهرورزی و محبت است، هم‌چنان که امام صادق علیه السلام فرموده است: "آیا دین غیر از محبت چیز دیگری است؟". حکیمی علاوه بر آیات بسیار از قرآن کریم، روایات و احادیثی از چهارده معصوم در مورد ضرورت محبّت و مهرورزی در جامعه تاکید کرده است. همچنین در این داستان علت‌های گرایش به دین اسلام و نمونه‌هایی از مسلمان شدن بسیاری از افراد ذکر شده است. 

کتاب "پیام محبت" در 104صفحه و به قیمت 18هزار تومان در فروشگاه‌های سراسر کشور در دسترس مخاطبان قرر دارد.