سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، سوسن طاقدیس نویسنده کودک و نوجوان، با این توضیح که کتاب "تمساح این‌جوری بود" را برای چاپ به انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده به هنرآنلاین گفت: این داستان را براساس زندگی تمساح‌ها نوشتم و به این موضوع پرداختم که تمساح‌ها موجوداتی هستند که برکه می‌سازند و این کار باعث می‌شود حیوانات دیگری که در آن مناطق زندگی می‌کنند به برکه بیایند. در واقع تمساح‌ها خدمت بزرگی به محیط زیست می‌کنند.

او که مجموعه سه قسمتی "من باید با یک خرس عروسی کنم" را در انتشارات محراب قلم در دست انتشار دارد، افزود: "بیتا و غولش"، "من باید با یک خرس عروسی کنم" و "چرا من این‌جوری هستم؟" عناوین قصه‌های کتاب هستند.

به گفته او، این سه قصه درباره دختری است که فکر می‌کند با یک غول زندگی را می‌گذراند چون دیگران او را این‌گونه می‌بینند. دختر خودش را دو قسمت کرده دختر خوب و دختری که غولی در کنارش است که به او می‌گوید چه کار بکند و چه کاری انجام ندهد؛ در نهایت دختر غول خود را اصلاح می‌کند.

طاقدیس از نگارش کتاب "کسی منتظر بود" خبر داد و تصریح کرد: این داستان درباره شخصی تنها است که در یک جزیره زندگی می‌کند و منتظر است اتفاقی برایش بی‌افتد. او به حیوانات مختلف نگاه می‌کند که برای خود جفتی دارند. به این فکر می‌کند بود و نبودش در تنهایی چه فرقی می‌کند و به همین خاطر دل به دریا می‌زند و با سوار شدن بر یک لاک‌پشت سپس یک نهنگ و در نهایت با کمک عقاب به جزیره‌ای می‌رسد که فردی در آن‌جا در انتظار اوست. این اثر نیز توسط انتشارات محراب قلم نشر می‌یابد.

سوسن طاقدیس نویسنده پیش‌کسوت کودک و نوجوان، در سال 1338 در شیراز به دنیا آمده است. "قدم یازدهم"، "زرافه من آبی است"، "پشت آن دیوار آبی"، "هزار سال نگاه"، "تو هم آن سرخی را می‌بینی"، "یک راه دور و دراز"، "ماه خالش را از کجا آورده بود"، "یک چاله این‌جا، یک چاله آن‌جا"، "نمکى‌ و دیو"، "قایم موشک و قایم مارمولک"،‌ "ته ته ته چاه"، "فیل برقى"، "شما یک دماغ زرد ندیدید؟"، "با یک گل بهار نمى‌شود" و "خدا پاسخ داد" عناوین برخی آثار اوست. طاقدیس در سال 1386 موفق شد برای کتاب "قدم یازدهم" جایزه کتاب سال را دریافت کند. لوح تقدیر دانشگاه الزهرا برای مجموعه فعالیت هنری، لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال 1379، جایزه پروین اعتصامی برای کتاب "شما یک دماغ زرد ندیدید؟" در سال 1384 از دیگر جوایز اوست.