سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، حسین صفاری‌دوست شاعر پیش‌کسوت، با این توضیح که کتاب "شکوه‌های باستانی" را در دست انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: این کتاب شامل 30-40 تک‌بیتی است که توسط انتشارات ارمغان نشر می‌یابد.

او با بیان این که موضوعات کتاب "شکوه‌های باستانی" درباره مسایل روز است، افزود: منطق، فلسفه و اتفاقات غیرسیاسی مضامین این تک‌بیتی‌ها را تشکیل می‌دهد. طراحی جلد این کتاب نیز توسط بهزاد شیشه‌گران انجام شده است.  

صفاری‌دوست تصمیم دارد یک مجموعه شعر به سبک نیمایی و با موضوع اجتماعی چاپ کند و این روزها مشغول ویرایش مجدد این اشعار است. 

او یادآورشد: کتاب "چندمین نفر روزگار؟!" که توسط نشر شباهنگ به چاپ رسیده آخرین اثر منتشر شده‌ام محسوب می‌شود. این اشعار سبک نیمایی، محتوایی اجتماعی دارند و از اتفاقات و خاطرات خودم و اطرافیان گفته‌ام.

حسین صفاری‌دوست متولد سال 1328 در قزوین است. او نخستین مجموعه شعر خود را با نام "فصلی از شکفتن" در سال 1354 منتشر کرد و تاکنون ۲۰ مجموعه شعر به چاپ رسانده است. "مهمانی سنگ‌ها"، "نهال"، "کوچه‌های بی‌عابر"، "اندیشه‌های زخمی"، "خورشید خمیده"، اثر دوجلدی "با نیما و دیگران"، "خاکستری هزار قناری"، "با تاک‌های قرمز قزوین"، "چکاوک در حصار"، "این‌جا ستاره‌ها همه می‌سوزند"، "آتش خلوت‌نشین"، "آن وعده‌های پرپر دیروز" و "حتما خیال آمدنی است" عناوین برخی آثار منتشر شده اوست. اوایل شهریورماه امسال گروه "شعر معاصر" بزرگ‌داشت این شاعر را در موسسه بهاران برگزار کرد.