به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، مراسم گرامیداشت مهدی اخوان‌ثالث جمعه ۱۵ شهریور در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این مراسم که در آن محمد بقایی‌ماکان، اصغر دادبه، قدمعلی سرامی، اردشیر خورشیدیان، بهرام پروین‌گنابادی، بهادر باقری و زردشت و مزدک اخوان‌ثالث سخنرانی دارند، توسط انجمن فرهنگی افراز و انتشارات زمستان با همکاری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

فرنگیس طوسی، نسرین ارمکان، زینب دریس‌محافی، چیستا سلامتی و فرزانه زمانی نیز برخی اشعار اخوان‌ثالث را قرائت خواهند کرد.

مراسم گرامیداشت مهدی اخوان‌ثالث جمعه ۱۵ شهریور ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 

نمایش مستندی درباره ایرج افشار

فیلم مستند "فرزانه فروتن ایران مدار ما" روز چهارشنبه ۱۳شهریورماه از ساعت ۱۳:۳۰ در سالن اجتماعات موزه کتاب و میراث سازمان اسناد و کتابخانه ملی اکران خواهد شد.

این فیلم که در قالب مستند پرتره و اتوبیوگرافی به شخصیت، زندگی و آثار استاد ایرج افشار یزدی، مورخ، محقق و ایران‌شناس معاصر می‌پردازد به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدجواد میرهاشمی تولید شده است.

در این فیلم با مدت زمان  ۹۵ دقیقه‌، شخصیت‌های سرشناسی هم‌چون محمدرضا شفیعی‌کدکنی، عبدالله انوار، آیت‌الله سیدمصطفی محقق‌داماد، ژاله آموزگار، آیدین آغداشلو، احمد اقتداری، ناصر تکمیل‌همایون، هوشنگ دولت‌آبادی، مجدالدین کیوانی، احمد گلبن، احسان نراقی، منوچهر ستوده، سیدمحمد محیط طباطبایی و ... از خاطرات و تاثیر زنده‌یاد ایرج افشار سخن می‌گویند.

پیش‌تر و در مراسم گشایش نمایشگاه تاریخ محلی استان یزد از سردیس ایرج افشار با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و محمدعلی طالبی استاندار یزد در حضور فرزند او و رضا داوری‌اردکانی در موزه کتاب و میراث مستند ایران رونمایی شده بود.

حضور و تماشای این فیلم برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است