سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، صادق عاشورپور نویسنده و پژوهشگر با این توضیح که تاکنون هفت جلد از مجموعه "نمایش‌های ایرانی" توسط انتشارات سوره‌مهر منتشر شده، افزود: هشت جلد باقی مانده این مجموعه 15 جلدی به اواخر سلسله قاجار و دوره پهلوی اول و دوم اختصاص دارد و سه جلد آن مربوط به دوران جمهوری اسلامی است که از نخستین دوره برگزاری جشنواره تئاتر فجر تا سال 1393 را دربرمی‌گیرد. همچنین هشت جشنواره‌ مهم و اثرگذار هم‌چون "آیینی سنتی"، "کودک و نوجوان"، "دانشگاهی" و "دفاع‌مقدس" مورد بررسی قرار گرفتند. جلد 15 نیز مختص نمایه و فهرست است.

او از نگارش کتاب "دختر شاه پریان" خبر داد و گفت: این اثر شامل یک نمایشنامه و طرح تحقیقی براساس روزنامه "تیاتر" است. این روزنامه را میرزا رضاخان طباطبایی‌نایینی در زمان ناصرالدین شاه منتشر می‌کرد. میرزا رضاخان تحت تاثیر میرزا آقا تبریزی و فتحعلی آخوندزاده قرار گرفت و این روزنامه را نشر داد. این کتاب را به سعدی افشار تقدیم کرده‌ام.

عاشورپور که نمایشنامه "منصوره" را نیز آماده نشر دارد، تصریح کرد: این کتاب روایت‌گر زندگی بانویی است که می‌خواهد تعزیه اجرا کند ولی اجازه این کار را به او نمی‌دهند. منصوره با شرایط سخت در تعزیه حضور پیدا می‌کند ولی اتفاقات ناگواری پیش روی اوست.

او نمایشنامه "عالیه" را با محوریت زنی با همین نام نوشته است که در جنگ آواره شده و نمایشنامه "اژدها" را نیز براساس قصه‌ای از شاهنامه فردوسی که به زندگی فریدون و همراهی او با کاوه در جنگ با ضحاک اختصاص دارد به نگارش درآورده است.

عاشورپور تصمیم دارد برای چاپ این نمایشنامه‌ها که جزو نوشته‌های اخیرش محسوب می‌شوند با انتشارات کتاب نیستان که ناشر بیشتر کتاب‌های اوست مذاکره کند.

صادق عاشورپور استاد دانشگاه، نویسنده، پژوهشگر و کارگردان تئاتر کشور در سال 1332 در همدان متولد شد. "کاری باید کرد"، "فرزند فریاد"، "فرمان خاتون"، "پنج طیاطر"، "شاکی" و "سقای دیگر" عناوین برخی آثار انتشار یافته اوست.