سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، مجید کیمیایی‌پور پژوهشگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، از نگارش کتاب "تئاتر مینی‌مالیستی برای کودک و نوجوان" خبر داد و به هنرآنلاین گفت: تحقیق و پژوهش این اثر بیش از چهار سال به طول انجامید و در حال حاضر آماده چاپ است.

او که ساکن گرجستان است و این روزها برای مذاکره با چند ناشر برای چاپ کتاب "تئاتر مینی‌مالیستی برای کودک و نوجوان" در ایران به سر می‌برد، ادامه داد: این اثر درباره تئاتر مینی‌مالیسم و میکرو تئاتر برای کودک و نوجوان است. این نگرش که تئاتر مینی‌مالیستی به عنوان یک ابزار آموزشی باید وارد سیستم آموزشی (آموزش و پرورش) شود را در کشور گرجستان پیاده‌سازی کردم و طی رایزنی‌های صورت گرفته درصدد هستم در فنلاند هم بتوانم این کار را انجام دهم.

کیمیایی‌پور با تاکید بر این‌که استفاده از تئاتر مینی‌مالیستی در سیستم آموزشی ایران بسیار جواب می‌دهد چون سیستم آموزشی "آموزش محور" است نه "مهارت محور"، افزود: دانش‌آموزان در المپیادها خیلی قوی ظاهر می‌شوند اما در زندگی شخصی موفق نیستند چون خوب زندگی کردن را فرا نمی‌گیرند. در سیستم آموزش و پرورش نتوانستیم بچه‌ها را با زندگی کردن آشتی دهیم. حجم آموزشی زیاد است ولی ابزار کمک آموزشی وجود ندارد. در این کتاب این کار آموزش داده شده که بچه‌ها از روی نیمکت با مداد، پاکن، تراش، کیف و ابتدایی‌ترین ابزاری که دارند می‌توانند مباحث آموزشی را یاد بگیرند.   

او با بیان این‌که روند آموزش تئاتر مینی‌مالیستی را با تصویر در کتاب توضیح داده، تصریح کرد: برای نگارش کتاب از یک زبان نوشتاری استفاده شده که علاوه بر مربی و معلم خود دانش‌آموزان نیز با مطالعه کتاب می‌تواند با تئاتر مینی‌مالیستی آشنا شود و با ابزار دم دستی در کلاس، حیاط مدرسه و خانه، نمایش تولید کند.

"ادبیات فولکلوریک در تئاتر کوک و نوجوان" و "عاشقانه‌ای شیرین با چاشنی فلفل: تولدی در ریخت‌شناسی نگاه" از آثار کیمیایی‌پور نیز به تازگی به زبان گرجی ترجمه و در کشور گرجستان نشر یافته است. او تصمیم دارد نمایش مشترکی را با همکاری هنرمندان گرجستانی تولید کند که تعدادی از بازیگران آن از استان اصفهان هستند.