سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، پائولو کوئلیو در این کتاب به سفر خود در سپتامبر 1970 پرداخته است و داستان‌های "هیپی" از تجربه‌های شخصی نویسنده برآمده است. او ترتیب رویدادها، نام‌ها و جزییات شخصی آدم‌ها را تغییر داده و برخی صحنه‌ها را فشرده روایت کرده اما تاکید دارد هر آنچه که نوشته برایش اتفاق افتاده است. پائولو کوئلیو برای نگارش این اثر از سوم شخص بهره برده چون به شخصیت‌ها صداهایی منحصربه فرد بدهد و بتواند زندگی آن‌ها را توصیف کند.

در پشت جلد کتاب آمده است: "آن‌هایی که خاطرشان از خودشان جمع است. به دیگران هم اعتماد می‌کنند. چون وقتی به‌شان خیانت می‌شود- و البته که به همه خیانت می‌شود، این بخشی از زندگی است- می‌دانند که می‌شود دوباره از نو شروع کرد. بخشی از جذابیت زندگی دقیقا همین است: خطر کردن."

در بخشی که به معرفی نویسنده اختصاص دارد می‌خوانیم: "زندگی پائولو کوئلیو همواره منبع الهام کتاب‌های او بوده است. با مرگ بازی کرده، از جنون گریخته، مدت زیادی را به مصرف موادمخدر گذرانده، شکنجه شده، سحر و جادو کیمیاگری را تجربه کرده، فلسفه و دین خوانده، حریصانه مطالعه کرده، ایمان خود را از دست داده و بازیافته، و درد و لذت عشق را چشیده است. در جست‌وجوی جایگاه خود را در جهان، پاسخ‌هایی یافته برای چالش‌هایی که همه با آن روبه‌رویند. او بر این باور است که ما درون خود قدرت لازم برای یافتن تقدیر خویش را داریم.

کتاب‌های او به 81 زبان ترجمه شده و بیش از 225 میلیون نسخه از آن‌ها در 170 کشور به فروش رفته است. رمان، کیمیاگر (1988)، بیش از 85 میلیون نسخه فروخته و انگیزه‌بخش افراد گوناگونی، از ملاله یوسف‌زی گرفته تا فرل ویلیامز، عنوان شده است. او عضو آکادمی ادبیات برزیل است و نشان ملی شوالیه لژیون دونور فرانسه را دریافت کرده است. پائولو کوئلیو در سال 2007 سفیر صلح سازمان ملل شد".

کتاب "هیپی" نوشته پائولو کوئلیو که توسط امیرمهدی حقیقت ترجمه شده در مدت کوتاهی به چاپ دوم رسیده است. این اثر در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 32هزار تومان از سوی نشر چشمه در بازار کتاب عرضه شده است.