به گزارش هنرآنلاین، آیین وداع با مرحوم‌حسین آهی شاعر و پژوهشگر پیش‌کسوت، با حضور خانواده و خویشاوندان آن مرحوم و اهالی ادبیات و شعر، در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام می‌گیرد.

حسین آهی شاعر و گوینده، متولد آذر سال ۱۳۳۲ که سال‌ها در رادیو فعالیت داشت بر اثر سرطان غدد لنفاوی دار فانی را وداع گفت. او مدتی را به دلیل بیماری بستری بود و روز سه‌شنبه ۸ مرداد پس از یک دوره بیماری در منزل درگذشت.

همچنین مراسم ترحیم این گوینده رادیو شنبه ۱۲ مرداد ساعت 14 تا ۱۵:۳۰ در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار می‌شود.

 

پیام تسلیت بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای درگذشت استاد حسین آهی

" خبر درگذشت حسین آهی از سرآمدان شعر و ادب روزگار، موجب تاثر و تالم جامعه ادبی کشور شد.

ادیبی که تواضع، مهربانی، جوانمردی و آزادگیش، در میان اهالی فرهنگ شهره بود.

استاد حسین آهی از نخستین شاعرانی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تدریس عروض و قافیه را آغاز کرد که حاصل آن تربیت بسیاری از نام‌آوران شعر امروز است.

فرزند زنده‌یاد استاد علی آهی به شایستگی راه پدر بزرگوار خود را ادامه داد و توانست آثار فاخری از خود به یادگار بگذارد. تصحیح انتقادی و تطبیقی نسخه های دیوان حافظ و قرائت و شرح تمامی اشعار دیوان در برنامه تماشاگه راز رادیو فرهنگ، از جمله میراث ماندگار اوست.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی، ضایعه درگذشت این شاعر نامی و متعهد را به جامعه فرهنگ و ادبیات کشور، دوستداران شعر و ادبیات و بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت گفته، برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارد".