به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه اربعین حسینی در میان ایرانیان، گفت: اربعین در سال‌های اخیر شکوه و عظمتی را برای شیعیان رقم زده و تلاش شده با برگزاری این کارگروه فرهنگی هر سال برنامه‌های بهتری در این ایام برگزار شود.

او ادامه داد: مجموعه اقداماتی که از سوی نهادها و سازمان‌ها در این ایام انجام می‌شود، یک کار دلی است تا یک کار اداری. قرار نیست در این راهپیمایی عظیم برای عراقی‌ها کاری انجام دهیم بلکه باید تلاش شود تا برنامه‌های فرهنگی در طول مسیر سفر زائران تا خروج از مرز انجام شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر ضرورت اصلاح برنامه‌های پیشین تاکید کرد و توضیح داد: با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز راهپیمایی اربعین می‎توانیم نسبت به رفع نواقص برنامه‌ها و اقداماتی که در سال‌های پیش انجام شده است، اقدام کنیم. معاونت امور فرهنگی وظیفه دارد که در این رویداد به فعالیت‌های فرهنگی بپردازد البته این سیل مردمی نیازی به کمک ندارد و امیدواریم که بتوانیم سهم کوچکی در آن داشته باشیم.

داریوش رضوانی دبیر کارگروه فرهنگی اربعین حسینی نیز در این جلسه به سابقه تشکیل این کارگروه در معاونت امور فرهنگی اشاره کرد و گفت: با برگزاری برنامه‌های فرهنگی وظیفه داریم تا زائر را در طول مسیر همراهی کنیم.

او اضافه کرد: همچنین تلاش خواهیم کرد تا هنرمندانی را که قصد دارند در طول این مسیر به خوشه‌چینی بپردازند و کار فرهنگی کنند همراهی و فعالیت آن‌ها را تسهیل کنیم.

در ادامه این جلسه اعضای کارگروه به بحث و تبادل نظر درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی پرداختند و پیشنهادهای خود را ارایه کردند. همچنین مقرر شد تمامی نهادها، سازمان‌ها و موسسات فرهنگی برنامه‌های خود را مطابق با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برنامه‌ریزی و تا تاریخ 18 مرداد ماه برنامه‌های خود را ارایه کنند.