سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، کمال شفیعی شاعر و پژوهشگر، درباره آثار جدیدی که در دست چاپ و نشر دارد به هنرآنلاین گفت: مجموعه شعر "در صدای هر پرنده‌ای" شامل بیست شعر نیمایی برای نوجوانان است و به زودی از سوی انتشارات سوره مهر نشر خواهد یافت.

او با این توضیح که در کتاب "در صدای هر پرنده‌ای" به کشف‌ نوجوانان از محیط پیرامون پرداختم، ادامه داد: تعریف نوجوانی یعنی شتاب؛ نوجوان عنصری است بسیار عجول و احساساتی. در این کتاب تلاش داشتم به سوالات نوجوانان پاسخ دهم. اشعار بیشتر حول خانواده، اجتماع و دغدغه‌های نوجوانان می‌گذرد مانند مسئله عشق، چیستی جهان، چیستی خود، پای‌بندی به خانواده، دوست داشتن پدر و مادر. این اثر را قبل از این که به ناشر بسپارم با خود نوجوانان در میان گذاشتم و با استقبال خوبی از طرف آنان مواجه شدم و درک متقابلی از اثر داشتند.

شفیعی همچنین مجموعه شعر "هزار بار بیشتر" را در انتشارات مدرسه در دست نشر دارد و در این باره توضیح داد: در این اثر که شامل بیست شعر در قالب نیمایی است از ظرفیت‌های طنز استفاده کرده‌ام و فضا سمت و سوی طنزآمیز دارد. این مجموعه دعوت‌نامه‌ای است برای نوجوانان جهت فکر کردن. فرصتی که شکوفایی و تعالی ذهن آن‌ها را به همراه دارد.

او از انتشار مجموعه شعر "یک کوه با پالتو" خبر داد و تصریح کرد: در این کتاب از آرایه و استعاره‌های متفاوتی بهره گرفتم و فضای شعرها به گونه‌ای است که به دغدغه‌های نوجوانان و حس کنجکاوی آن‌ها پاسخ می‌دهد. تم شعرها عاشقانه است و فضای متفاوت و متنوعی از دغدغه خانواده، کشور و عشق به جهان هستی را بازگو می‌کند. سعی داشتم در این کتاب پیوند بین نوجوان و خانواده را باز تعریف کنم. این اثر از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

شفیعی همچنین از تجدید کتاب "کفشم زمانی گاو بوده" گفت و توضیح داد: چاپ دوم این مجموعه شعر سپید برای نوجوانان به تازگی توسط انتشارات پیدایش به چاپ رسیده است. در سال‌های اخیر به قالب شعر سپید برای کودک و نوجوانان نگاه جدی نشده است. تلاشم این بود که در این مجموعه دغدغه نوجوان امروز را با زبانی برگرفته از نوع نگاه نوجوانان به هستی، به عشق، مرگ و چیستی جهان بگویم و این نگاه را وام‌دار خود آن‌ها هستم. در این کتاب با جدی گرفتن نوجوانان به عنوان مخاطب شعر، در فضایی کاملا رودرو با آن‌ها سخن گفته‌ام. شاعران باید به روزرسانی شوند تا از تفکر نوجوانان جا نمانند.

او تصمیم دارد یک مجموعه شعر نیز برای بزرگسالان به چاپ برساند و مشغول جمع‌بندی کتابی پژوهشی با عنوان "مغناطیس کلمات و پتانسل معنایی" است. 

"می‌خواهم دست به کار بزرگی بزنم"، "مانند گنجشک"، "عمو نوروز و دست‌های کوچک دعا"، "درس قشنگ لبخند"، "گربه یک مهندس است"، "مورچه‌های پاپتی"، "هر گلابی یک چراغ"، "ابرها مسافرند"، "گوزن‌های پا به ماه" و "به یک‌زبان عاشق می‌شویم" از آثار منتشر شده این شاعر در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسالان است.