به گزارش هنرآنلاین، در ابتدا دکتر محمد میرزاخانی، نویسنده و تاریخ‌نگار، روی صحنه رفت و ضمن اشاره به نحوه‌ اشاعه‌ آیین زرتشت در شروع شکل‌گیری تهران مدرن، از همت ابراهیم پورداوود و بعدتر شاگردان ایشان در انتشار متون اوستایی گفت.

بعد از پخش کلیپی از تاریخچه‌ ورود زرتشتیان تهران، مریم میرزایی، معمار و مرمت‌گر، از اولین محله‌های زرتشت‌نشین و اولین مدارس‌شان در تهران گفت و بعد کارها و خدمات دو چهره‌ برجسته‌ زرتشتیان یعنی ارباب کیخسرو شاهرخ و ارباب جمشید جمشیدیان را مرور کرد.

پخش دو فیلم از تهران‌گردی‌های چند سال پیش احمد مسجدجامعی در خیابان سی‌تیر از دیگر برنامه‌های این نشست بود. فیلم اول بازدید از مدرسه‌ قدیمی فیروز بهرام و آشنایی با تاریخچه و معماری این مدرسه بود و فیلم دوم بازدید از آتشکده‌ آدریان تهران و آشنایی با رسم و رسوم مذهبی زرتشتیان.

سخنران بعدی مراسم بوذرجمهر پرخیده (مدیر مدرسه‌ی فیروزبهرام و پژوهشگر آیین زرتشت) بود که با مرور خاطرات پدری‌اش از تهران قدیم، اطلاعاتی از زرتشتیان امروز تهران و تعداد خانوار ساکن در تهران و نحوه‌ زیست‌شان در پایتخت ارائه داد.

آخرین بخش برنامه‌ این هفته‌ چهارشنبه‌های تهران حال و هوای دیگری به نشست داد. موبد سهراب هنگامی روی صحنه رفت و اوستا خواند و بعد به فارسی معنی‌خوانی کرد.

پروفسور حسین باهر، استاد محسن موسوی بلده و جمعی از زرتشتیان مقیم تهران از حضار نشست این هفته‌ چهارشنبه‌های تهران بودند.