سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، کتایون ریزخراتی شاعر، در گپی کوتاه به هنرآنلاین گفت: رمان "همزاد" را در سال 1394 به نگارش درآوردم و در وزارت ارشاد در انتظار مجوز است. مخاطب با مطالعه این اثر احساس می‌کند رمان به شکل منقطع نوشته شده اما در کل یک واحد است و پس از فصل 5 و 6 مطالب بهم متصل می‌شوند.

او که تصمیم دارد یک مجموعه شعر جدید به چاپ برساند، ادامه داد: این کتاب را که هنوز عنوانی برای آن در نظر نگرفته‌ام تا دو، سه ماه آینده به نشر چشمه تحویل می‌دهم. این اشعار سپید، نسبت به مجموعه شعرهای قبلی که پیش‌تر منتشر کردم کوتاه‌تر هستند.  

ریزخراتی افزود: این کتاب به لحاظ زبانی و محتوا دارای تجربیات و ثانیه‌های متفاوتی است. زیرا که شاعر هر روز تجربه تازه‌ای بدست می‌آورد و لمس جدیدی از جهان دارد. حتی خود شعر گفتن هم تجربه است.   

او همچنین تاکید کرد هر روز کتاب جدیدی منتشر نمی‌کنم چون مخاطب اهمیت زیادی برایم دارد.

کتایون ریزخراتی فعالیت جدی‌ در حوزه شعر را از سال 1382 با کارگاه شعر منوچهر آتشی آغاز کرد. مجموعه شعر "به کسی نگو" این شاعر نامزد جایزه‌ شعر نیما و جایزه‌ شعر زنان (خورشید) شده است. "رو به روی هیچ‌کس"، "من و خواهرم"، "سانت‌هایی برای تینا" و "تسلیت به باد" عناوین آثار انتشار یافته او هستند.