به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با همکاری موسسه خانه کتاب، دومین دوره انتخاب "کتاب سال استان قزوین" را با هدف تشویق و ایجاد انگیزه در مولفان، مترجمان و ناشران استان، تجلیل از خادمان و پدیدآورندگان کتاب استان و ارتقای جایگاه و هویت فرهنگی ناشران و اهل قلم استان در آبان ماه سال جاری برگزار می‌کند.

بر اساس این فراخوان از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت می‌شود ۲ نسخه از آثار خود را که برای اولین بار در سال‌های ١٣٩٦ و ١٣٩٧ منتشر شده‌اند را به همراه کار برگ مربوطه به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

طبق این فراخوان، داشتن برگه اعلام وصول کتاب الزامی است و همچنین کتاب نباید کمک آموزشی و عکس‌برداری‌شده باشد و ملاک سال انتشار نیز، شناسنامه ناشر در کتاب خواهد بود.

کتاب‌های نویسندگان بومی یا ساکن استان که در موضوعات دهگانه دیویی و کودک و نوجوان منتشر شده‌اند می‌توانند در این دوره شرکت کنند. همچنین، کتاب‌های نویسندگان غیربومی در صورتی در این دوره داوری و ارزیابی می‌شوند که موضوع و مضمون کتاب درباره استان قزوین باشد و در کتاب‌هایی که درباره استان قزوین منتشر شده باشند مبنا از ابتدای سال ١٣٩٢ تا پایان ١٣٩٧ خواهد بود. آثاری که در اولین دوره این رویداد، داوری، ارزیابی یا برنده شده باشند از دایره داوری خارج خواهند شد.

کتاب‌های مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها اگر دارای موضوع واحد یا نویسنده واحدی باشند، داوری و ارزیابی خواهند شد. فقط آثاری داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای ghazvin.farhang.gov.ir پر کرده و به همراه ۲ نسخه از کتاب به آدرس دبیرخانه ارسال کند. آثار ارسالی بازگردانده نخواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه جایزه واقع در قزوین، بلوار آزادگان، چهار راه غیاث‌آباد، جنب مسجد امام خمینی(ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، طبقه سوم، دفتر معاونت فرهنگی و هنری ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۰۲۸۳۳۶۹۱۴۰۴ تماس بگیرند.