به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، مراسم رونمایی از سه نمایشنامه ایرانی با عنوان‌های "معاشر"، "۳۰ دی ۹۵" و "گزارش یک مهمانی" نوشته احسان حاجی‌پور پنجشنبه، ۲۷ تیرماه، از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور جمعی از هنرمندان، روزنامه‌نگاران، منتقدان و مدیران حوزه تئاتر ایران، در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

این کتاب‌ها به‌تازگی از سوی انتشارات آرادمان منتشر شده‌اند. حاجی‌پور هر سه نمایشنامه‌ها را پیش‌تر به صحنه برده است.

 

انتشار ترجمه‌ رمان ادبیات عرب

رمان "بهشت مامان‌غیضه" نوشته‌ بثینه العیسی نویسنده‌ کویتی که تاکنون چندین جایزه‌ معتبر ادبیات عرب و بین‌امللی را دریاقت کرده است توسط نشر نیماژ منتشر شد.

‌بثینه العیسی در کارنامه‌ ادبی خود تاکنون پنج رمان و یک مجموعه‌مقاله منتشر شده دارد و همچنین چند جایزه‌ بین‌المللی و جوایزی از ادبیات عرب را هم توانسته از آن خود کند.

رمان "بهشت مامان غیضه" داستان زندگی اعضای یک خانواده هشت نفره است که جز یکی همه زن‌اند. غیضه، سرپرست و بزرگ خانواده، اگرچه خود زن است اما دلبسته و نگهبان قوانین مردسالارانه جامعه‌ خویش است. غیضه گاه با تدبیر مقتدرانه و گاه با عواطف مادرانه‌اش تلاش می‌کند در چارچوب خانه خود بهشتی بی‌مثال برپا کند؛ بهشتی که نورچشمی و پادشاه آن تنها مرد خانواده و یادگار تنها پسر او، فهاد است. غیضه برای آن که فهاد، گل سرسبد خانواده و خلقت، در بهشت رشک‌برانگیزش از همه موجبات لذت و سعادت برخوردار باشد، زن‌های خانواده- دختران، نوکر و نوه‌های دختری‌اش را به خدمت او درمی‌آورد و در این راه از آنان می‌خواهد تمام توان و عاطفه و توجه خود را نثارش کنند و در ادامه... .

این اثر در شمارگان 1100 نسخه و  با قیمت 39هزار تومان به چاپ رسیده‌است.