به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، بیست‌وپنجم تیرماه، هشتمین نشست تخصصی "شیرازه شعر" به دیدار و گفت‌وگو با سیدعلی میرافضلی و بررسی کارنامه شعری این شاعر اختصاص دارد. در این دیدار، هم‌چون نشست‌های گذشته، در کنار شعرخوانی میهمان برنامه، حاضران با او به بحث و گفت‌وگو درباره تجربیات شعری‌اش می‌پردازند.

از آثار سیدعلی میرافضلی می‌توان به "تقویم برگ‌های خزان" (۱۳۷۳)، "گنجشک ناتمام" (۱۳۸۳)،  "دارم به ساعت مچی‌ام فکر می‌کنم" (۱۳۸۶)، "خواب گنجشک‌ها" (۱۳۸۹)، "آهسته‌خوانی" (۱۳۹۱)، "مرا می‌نویسی" (۱۳۹۴) و "کارنامه تبر" (۱۳۹۷) اشاره کرد.

"شیرازه شعر"، نشست ماهانه و تخصصی پیرامون شعر و شاعران امروز است که به دبیری محمد رمضانی‌فرخانی، سه‌شنبه‌های آخر ماه ساعت 17:30 دقیقه در محل خانه شاعران ایران به نشانی خیابان دکترشریعتی، خیابان شهیدکلاهدوز (دولت)، نبش کوچه نعمتی برگزار می‌شود و و حضور برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

 

رونمایی چهار مجموعه شعر جدید سرخوش پارسا

چهار مجموعه شعر جدید سرخوش پارسا با یادی از دکتر بهروز ثروتیان نظامی پژوه میاندوآبی و با حضور شاعران نام آشنای کشور، در شهرستان میاندوآب رونمایی شد.

این مراسم با مشارکت کانون ادبی نیاوران و میزبانی بنیاد حکیم نظامی میاندوآب با همراهی و مدیریت دکتر حکیمه صحابی رییس انجمن خیریه میاندوآب و ‌مدیر انجمن ادبی حکیم نظامی، با اجرای اکبر کتابدار به یمن دهه مبارک کرامت در سالن اجتماعات فرمانداری میاندوآب بر پا شد.

محمدعلی بهمنی، محمد سلمانی، سیدعباس سجادی، هرمز علیپور، امید صباغ‌نو، حمیدرضا شکارسری، امیر ارجینی، لیلا کردبچه، مریم آرام، صابرقدیمی، علیرضا قربان‌خان و شادان شهرویی همراه با شاعران مطرح آذربایجانی از جمله کریمی مراغه‌ای، جواد دربندی،  ودود دوستی، منصور شکری، منصور عباسی، جمشید داس زرین و ...جدیدترین اشعار خود را در این آیین قرائت کردند.

از دیگر بخش‌های این مراسم اجرای موسیقی عاشیقلار آذربایجانی توسط استادقلی سلیمی و عاشیق قلی‌زاده بود که به طور جداگانه در فواصل برنامه به اجرای موسیقی پرداختند.

سپس از چهار اثر جدید سرخوش پارسا شاعر میاندوآبی با عناوین "غزال‌ها"، "غزال غزل‌ها"، "سس سیز آتیش" و "حنجره پنجره‌ها" رونمایی شد.