سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، جلیل واقع‌طلب شاعر و دبیر کنگره‌های سراسری غزل معاصر ایران، به هنرآنلاین گفت: کتاب "رقص شعله‌ها" شامل حدود 84 غزل و 120 رباعی است و سروده‌هایم طی یکی دو سال اخیر را تشکیل می‌دهد.

او با این توضیح که اشعار کتاب مضامینی عاشقانه، آیینی و دفاع مقدس دارند، افزود: کتاب "رقص شعله‌ها" مجوز چاپ گرفته است ولی هنوز با ناشری قرارداد نبستم البته با انتشارات نگاه مذاکراتی برای نشر آن داشتم.

واقع‌طلب همچنین از آماده‌سازی مجموعه سه جلدی "نگین شهر باران" خبر داد و افزود: این سه کتاب که شامل غزل‌ها، مثنوی‌ها و منظومه‌هاست در 2700 صفحه و هر جلد 900 صفحه‌ انتشار می‌یابد و گزیده‌ای از کتاب‌های چاپ شده مرا به علاوه اشعار جدیدام در قالب رباعی دربرمی‌گیرد.

او که این روزها مشغول برگزاری پنجمین کنگره‌ سراسری "غزل معاصر ایران" است، در این باره توضیح داد: برگزاری کنگره برایم یک نقطه اتکایی است برای تعادل رساندن غزل امروز و ایجاد انگیزه کردن برای شاعران. همواره در این کنگره از شاعران جوان در کنار شاعران پیش‌کسوت تقدیر شده است. در این دوره نیز علاوه بر تجلیل از 15 شاعر پیش‌کسوت از 35 شاعر جوان از طریق ارسال آثار و داوری اثر تجلیل می‌شود.

 جلیل‌واقع‌طلب متولد 1330 در رشت است. "باغ‌ آبی"، "باران تشنگی"، "ماه و مرداب"، "از قطبی‌ترین شب"، "یک جرعه‌ شوکران"، "دود آه فرشته‌های خدا"، "دفتری از گزیده‌ ادبیات معاصر" و "گنجشک هیچ‌وقت قناری نمی‌شود" از کتاب‌های انتشار یافته این شاعر محسوب می‌شوند.