به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره خوراک ملل، مهدی سیف در خصوص اهداف برگزاری جشنواره اظهارداشت:‌ نمایش و معرفی غذاهای بومی ایرانی و خارجی، استعدادیابی و انتخاب برترین آشپز و معرفی سرآشپزهای مطرح ایرانی و بین‌المللی، بنیانگذاری جذب توریسم غذا است.

وی تاکید کرد:‌ در حاشیه جشنواره می‌توان جاذبه‌های تاریخی و شاخص پایتخت را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه امروزه شکم‌گردی در دنیا یک عامل مهم برای تبادل فرهنگ‌ها محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: این موضوع برای گردشگران هم دافعه و هم جاذبه دارد بطوری که غالب غذاهای برخی از کشور شرق آسیا جانوری و دریایی است که سازگار با طبع برخی گردشگران ندارد.

وی با بیان اینکه ایران پس از چین دومین کشور در تنوع غذایی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: با این تفاوت که در چین هر جنبده‌ای یک وعده غذایی بوده ولی در کشور ما با توجه به مباحث اسلامی و دینی غذاها با طبع، کیفیت و ذائقه بهتری ارائه می‌شود.

اولین جشنواره بین‌المللی خوراک ملل به منظور معرفی آداب و رسوم ملت‌های مختلف درباره طبخ و مصرف غذا ۲۰ تا ۲۵ مردادماه در مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این جشنواره ۳۸ غذای ملی ثبت شده و ۳ غذای جهانی در قالب پوستر و یا نمایش پخت آنها در این برنامه معرفی می‌شود.

سازمان میراث فرهنگی،‌ اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، مؤسسه فرهنگی اکو، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان امور عشایر ایران از حامیان معنوی این رویداد بین‌المللی هستند.