سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: آیین رونمایی از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری از کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب، کتاب‌های شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران و تازه‌های نشر نیروی زمینی، در مراسمی با عنوان "اجابت از خورشید"  با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان ارتش در نخستین روز هفته کرامت و همزمان با روز ولادت حضرت معصومه (ع) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این آیین سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ دوم پاسدار عباس سدهی ریاست دفتر ارتباطات نیروهای مسلح، علی اصغر کاراندیش معاونت حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح، متولیان فرهنگ و هنر و خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری در مراسم رونمایی از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری از کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم ارتش گفت: ما امروز این جا جمع شده‌ایم تا یاد شهدا را گرامی بداریم، کسانی که در مسیر صراط مستقیم قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند و شهدا از جمله افرادی هستند که رستگار شدند.

او افزود: در نیروی زمینی این شعار محوری را که ریشه در شعور کارکنان نیروی زمینی دارد را تببین کردیم و اصول این شعار بر سه پایه ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری استوار است.

حیدری ادامه داد: خدا را شاکریم که در غیاب امامان معصوم از نعمت مقام معظم رهبری بهره‌مند هستیم، پیامبر اکرم (ص) و امامان ما در مسیر صراط مستقیم قرار دارند و رهبر انقلاب اسلامی نیز در مسیر صراط مستقیم قرار دارد و جای بسی خوشحالی است که می‌توانیم از حضور ایشان استفاده کنیم و پشت سر ایشان حرکت کنیم و این شکرگزاری را با اطاعت از فرامین ایشان به جای می‌آوریم. این نعمت ما را از گمراهی خارج کرده است و تاریکی‌ها را برای ما روشن کرده است. بیانات ولایت فقیه منعبث از کلام خداست.

او افزود: ایران در عرصه بین‌المللی از چنان اقتداری برخوردار است که محاسبات جهانی را به غلط انداخته و هندسه قدرت در داخل کشور، هندسه محاسبات جهانی را تغییر داده است. هندسه قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران، عبارت است از شخص ولی فقیه که در راس اقتدارِ ایجاد شده است و به دلیل استفاده از فرامین قرآن کریم و بیانات معصومین، ضلع اصلی قدرت جمهوری اسلامی است و فرمایشات ایشان روشن‌کننده مسیر حرکت جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مولفه دیگر هندسه قدرت ایران، مردم بصیر، فهیم و انقلابی هستند که در ولایت‌مداری و حضور در عرصه‌های مختلف، برتر هستند و حماسه‌آفرینی می‌کنند و همواره در صحنه‌ها حضور دارند و بی‌شک بدون پشتیبانی مردم هندسه قدرت ایران تکمیل نخواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش مولفه دیگر قدرت را نیرو‌های مسلح عنوان کرد و گفت: مولفه دیگر قدرت در جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های مسلح انقلابی، فهیم و ولایت‌مدار هستند که گوش به فرمان مقام معظم رهبری، فرمایشات رهبری را به اجرا در می‌آورند. نیروهای مسلح انقلابی ما نیز عصاره مردم هستند. امروز اقتدار انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان است و این ستارگان هستند که نشان‌دهنده راه نیرو‌های مسلح هستند.

به گفته حیدری، در نیروی زمینی ارتش 46 هزار ستاره داریم و با وجود تنها یک ستاره ما راه‌مان را گم نخواهیم کرد. امروزه با وجود شهدای حرم به تعداد این ستاره ها افزوده شده است.

حیدری افزود: ولایت فقیه، امت بزرگوار و نیرو‌های مسلح کشورمان اقتداری در ایران ایجاد کردند که اتاق‌های اندیشه‌ورزی دشمن را به تکاپو انداخته‌اند و دشمنان انقلاب را به تعجب وا داشته‌اند که چگونه ممکن است با وجود تلاش‌های بسیار آن‌ها، جمهوری اسلامی ایران با اقتدار روزافزون در دنیا حاضر می‌شود.

او افزود: آن‌ها همه قدرت‌شان را معطوف به جنگ اقتصادی کردند، البته عملیات روانی و کارهای دیگر هم می‌کنند ولی محوریت خود را جنگ اقتصادی قرار دادند. ملت ما مقاومت می‌کند و تاکنون هم در مقاومت خود سرفراز بوده و دشمن را منزوی کرده و دشمن‌مان را منفعل کرده‌ایم.

سرتیپ دوم پاسدار عباس سدهی ریاست دفتر ارتباطات نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت: ورود به بحث شهید و شهادت بسیار مفصل و گسترده است و در این مجال کوتاه نمی‌توان به این موضوع پرداخت. شهدا در پیشبرد اهداف والای انقلاب شکوهمند اسلامی نقش بسیار پررنگی داشته‌اند و تلاش کرده‌اند که به بیانات مقام معظم رهبری عمل کنند و مدافع انقلاب و دستاوردهای آن باشند.

به گفته او، انقلاب اسلامی با اتکاء به بیانات مقام معظم رهبری و همراهی مردم توانست معادلات دو قطب بزرگ غرب سرمایه‌داری و شرق سوسیالیستی را بهم بزند.

او ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی همواره در 40 سال اخیر تلاش کرده‌اند تا نظام جمهوری اسلامی را با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبرو کنند اما مردان و زنان غیور ایرانی با جانفشانی‌هایی که برای حفظ  اسلام و انقلاب از خود نشان داده‌اند، سد بزرگی در برابر این دشمنان بوجود آورده‌اند.

سدهی در ادامه از خون شهدا و فداکاری ایثارگران به عنوان یکی از مولفه‌های اقتدار و قدرت ایران یاد کرد و گفت: در 40 سال اخیر دشمنان ما به هیچ ترفندی نتوانسته‌اند کاری پیش ببرند و همواره با عقب‌نشینی آن‌ها مواجه شده‌ایم.

او در ادامه از توطئه غرب در خاورمیانه و شکل‌گیری داعش با الهام از تفکرات وهابیت گفت: غرب تلاش می‌کرد تا با گسترش داعش در عراق و سوریه، ابزار قدرت و حاکمیت اسرائیل را در منطقه فراهم کند و ایران را تحت فشار شدید، قرار دهد اما ایران به خوبی به توطئه دشمن پی برد و با رشادت‌های حامیان حرم، توطئه و تهدید داعش درهم کوبیده شد.

در این مراسم از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری از کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب، کتاب‌های شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران و تازه‌های نشر نیروی زمینی، رونمایی شد. سپس فریدونی یکی از هنرمندان نقاش، تصویر سرهنگ مجتبی ذوالفقارنسب را در مقابل مخاطبان ترسیم کرد. اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی دانشگاه افسری و اجرای نمایش توسط گروه تئاتر مقاومت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.