به‌ گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، کتاب "زیرزمینی‌ها" نوشته‌ جک کرواک نویسنده‌ و شاعر آمریکایی، متولد ماساچوست که یکی از اعضای محوری نویسندگان نسل‌بیت محسوب می‌شود با ترجمه‌ محمد رزازیان توسط نشر نیماژ منتشر و به کتابفروشی‌ها عرضه شد.

"زیرزمینی‌ها" سومین اثر جک کرواک نویسنده‌ صاحب‌نام نسل بیت محسوب می‌شود که گوشه‌هایی از شبگردی‌ها و روزگار عشق نوشتن خود کرواک را در آمریکای دهه پنجاه بازتاب می‌دهد. داستان از جایی شروع می‌شود که لئو پرسپاید، جوانکی با سودای نویسندگی، در یکی از کافه‌گردی‌هایش با جمعی از هیپسترهای سانفرانسیسکو آشنا می‌شود که دختر گوشه‌گیری به نام ماردو فاکس یکی از آن‌هاست. لابلای قیل‌وقال کافه‌های جز و شب‌نشینی‌های شاعران گرسنه و تشنه، لئو بیشتر و بیشتر جذب ماردو می‌شود و انگیزه‌ای برای خیال‌پردازی و نوشتن می‌یابد. با این حال خلوت پر از توهمات لئو و ماردو زیر فشار سروصدای زیرزمینی‌ها و شوق آن‌ها به زیر پا گذاشتن قواعد زندگی شهری به آرامی از دست می‌رود. ماردو ورای شلوغی‌های اطرافش با افسردگی‌ کهنه‌ای دست‌به‌گریبان است و لئو در جستجوی چیزی بیشتر از عشقی همیشگی به سوگلی سیاهپوست‌ دارودسته‌ی شب‌زنده‌دارهای سانفرانسیسکوست.

سبک کرواک تحت تاثیر موسیقی جز بود و بعدها ایده‌هایی وارد آثار او شد که از مطالعاتش در مورد آیین بودایی و ذن می‌آمد. او که معمولا بر مبنای اتفاق‌ها و انسان‌های واقعی پیرامونشان می‌نوشت، سبک نوشتاری خود را نثر خودانگیخته می‌دانست. نوعی بداهه‌نویسی بدون ویرایش. او یکی از محبوب‌ترین نویسندگان زمان خود بود و از نظر بسیاری از منتقدان ادبی، یکی از شاخص‌ترین چهره‌های ادبی قرن بیستم به‌شمار می‌رود.

شمارگان این کتاب 147 صفحه‌ای 1100 نسخه و قیمت پشت جلد آن 19هزارتومان تعیین شده است.

 

برگزاری نشست ھم‌اندیشی "تابستانه کتاب ۹۸"

نشست ھم‌اندیشی درباره طرح‌ھای حمایتی از کتابفروشان با موضوع "تابستانه کتاب ۹۸" با هدف ارزیابی این طرح‌ها و همچنین تبادل نظر، ارائه تجربیات و پیشنهادات برگزار می‌شود.

این نشست چهارشنبه ۵ تیرماه، ساعت ۱۵ با حضور تشکل‌ھای نشر، انجمن‌ها، کتابفروشان و ناشران در سرای اھل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ٢ برپا خواھد شد.