سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، سیمین امیریان نویسنده، مترجم و کارگردان تئاتر، درباره آثار جدیدی که در دست نگارش دارد به هنرآنلاین توضیح داد: تعدادی از نمایشنامه‌های که سال‌ها پیش مختص کودکان نوشتم و چندین بار اجرا شده‌اند در قالب کتاب‌هایی مجزا با عناوین "بی‌بی کوچیکه"، "مورچه و ملخ"، "نخودی و غول سرما"، "گنجشک مجیک"، "موش و سکه" و "دارکوب و گربه نوازنده" دو زبانه توسط انتشارات مه‌پار، نشر خواهند یافت.

او از ترجمه کتاب "بازی زندگی" نوشته اسکاول شین گفت و ادامه داد: این اثر از مجموعه کتاب‌هایی می‌آید که برای زمانه ما بسیار خوب است. کتاب می‌گوید زندگی یک بازی است، مثلا آدم‌هایی که می‌خواهند فوتبال و یا بسکتبال بازی کنند باید تکنیک بلد باشند تا به میدان بازی بروند. این کتاب تکنیک‌های بازی را یاد می‌دهد و از سوی انتشارات مه‌پار به چاپ می‌رسد.  

امیریان تصریح کرد: کتاب "بازیگری بدون رنج" نوشته دان ریچارد سن با ترجمه غزاله جهان‌بین، مقدمه امیر دژاکام و با بازنگری، بررسی تطبیق متن اصلی با متن انگلیسی که توسط خودم انجام شده نیز توسط انتشارات مه‌پار در دست نشر است. این اثر تکنیک و شیوه جدیدی را در بازیگری عنوان می‌کند و همان‌طور که از عنوان آن مشخص است درباره بازیگری بدون درد و رنج سخن می‌گویید. همچنین به شرح تکنیک‌هایی می‌پردازد تا بازیگر به راحتی به آن حس‌هایی که می‌خواهد دست پیدا کند.  

او از تجدید چاپ کتاب‌های "قصه‌گویی با عروسک‌ها آسان می‌شود" نوشته جن ام. فانشاور و "قصه‌گویی با عروسک‌های خوردنی" اثر والری مارش خبر داد و افزود: این دو اثر را که سال‌ها پیش ترجمه کردم توسط نشر قطره به چاپ رسیدند اما تجدید چاپ نشدند. با توجه به این که افراد زیادی خواستار این دو اثر بودند چاپ مجدد آن‌ها توسط انتشارات مه‌پار روانه بازار کتاب خواهد شد.

سیمین امیریان نویسنده، کارگردان، مترجم، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. او مدرک دکترای خود را در رشته نمایش، دراما از دانشگاه یوام (UM) مالزی گرفته است. امیریان بیش از 27 نمایشنامه نوشته و "سه‌گانه میتراس"، "کهربا"، "من و گربه پری"، "خب چی می‌خوای"، "سایه  پنهان" عناوین برخی آثار او به شمار می‌آیند. امیریان در دانشگاه هنر و معماری تهران تدریس می‌کند و بیش از 16 اثر نمایشی بزرگسال و کودک را به صحنه برده است.