به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی نیک نژاد سرپرست این دفتر اعلام کرد: دومین آزمون جامع و بیست و هشتمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر سال تحصیلی 98-97 روز جمعه 31 خرداد به‌صورت سراسری و هم‌زمان در 31 استان برگزار شد.

 نیک نژاد با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان آزمون‌های جامع و ادواری گفت: تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون، 24 هزار و 769 نفر است که از این تعداد 22 هزار و 801 نفر در دومین آزمون جامع و تعداد هزار و 968 نفر در آزمون ادواری استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر شرکت کرده‌اند.

سرپرست دفتر آموزش درباره تعداد حوزه‌های این آزمون‌ها گفت: آزمون جامع در 67 حوزه با 51 رشته و آزمون ادواری در 31 حوزه با 44 رشته مهارتی در نظام جدید و نظام قدیم آموزش‌وپرورش برگزار شده است. همچنین آزمون عملی نیز با توجه به برنامه‌ریزی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تاریخ سه‌شنبه 28 خردادماه تا روز چهارم تیرماه جاری برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اعلام نتایج آزمون‌ها گفت: نتایج این آزمون حداکثر 15 روز پس از پایان آزمون‌های عملی و تصحیح اوراق امتحان کتبی، در سامانه آزمون هنر به نشانی Azmoonehonar.ir اعلام خواهد شد و متعاقباً گواهینامه‌های الکترونیکی شرکت‌کنندگانی که موفق به اخذ نمرات قبولی در هر دو بخش آزمون عملی و نظری شوند؛ در سامانه فوق قابل رؤیت و بهره‌برداری خواهد بود.

نیک نژاد درباره دسترسی شرکت‌کنندگان به سؤالات و کلید پاسخنامه‌های آزمون گفت: هم‌زمان با اتمام آزمون کتبی در روز جمعه 31 خرداد، کلیه سؤالات رشته‌های مورد آزمون و کلید پاسخنامه‌های آن در سامانه آزمون هنر، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.