سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، "بیخ گوش"، "قدم نورسیده مبارک"، "یاسمن‌های زنانه"، "سبیل"، "اندوه کهن‌سالی"، "قربانی"، "احضار روح" و "روایت دردی‌کش مینای ماهان" عناوین داستان‌های این مجموعه محسوب می‌شوند.

آرش آذرپناه نویسنده این رمان به هنرآنلاین، گفت: در کتاب "یاسمن‌های زنانه" هم‌چون دیگر آثارم به لحاظ مضمون به مسایل اجتماعی و سیاسی روز توجه دارم.

او که داستان‌های "قربانی" و "یاسمن‌های زنانه" را از زاویه دید زنان نوشته است، ادامه داد: این دو اثر مرتبط به دوره‌های نخست داستان‌نویسی من محسوب می‌شوند که در سال‌های اخیر بازنویسی شده‌ا‌ند. در دو داستان ترس‌های زنانه و دغدغه‌های آنان مطرح شده و عاشقانه محض هستند.

آذرپناه که در داستان "روایت دردی‌کش مینای ماهان" فرم جدیدی را در روایت تجربه کرده، افزود: این اثر با نثر مسجع و به سبک گلستان سعدی با ایده مدرن نوشته شده است.

او در داستان "احضار روح" تفننی در فرم دارد ولی داستان‌های "بیخ گوش" و "اندوه کهن‌سالی" را با علایق و نحوه دید قبلی خود به نگارش درآورده است.

کتاب "یاسمن‌های زنانه" نوشته آرش آذرپناه در شمارگان 500 نسخه و با قیمت 17 هزار تومان توسط نشر نیماژ روانه بازار کتابفروشی‌ها شده است.

آرش آذرپناه نویسنده و منتقد ادبی، به نوشتن داستان‌های کوتاه، رمان و نقد داستان در مطبوعات شناخته می‌شود، اما به واسطه‌ این‌ که دانش‌آموخته‌ زبان و ادبیات فارسی در مقطع دکتراست، در حیطه‌های دانشگاهی به عنوان پژوهشگر داستان کوتاه نیز نامی آشناست. کتاب "داستان‌های پشت پرده" تمثیل در داستان کوتاه معاصر ایران، "جرم زمانه‌ساز"، "شماره‌ی ناشناس" و "کسی گلدان‌ها را آب نمی‌دهد" از عناوین آثار آذرپناه هستند.

a (1)