به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، خرید 602 عنوان کتاب به ارزش 20 میلیارد و 545 میلیون و 650 هزار ریال در جلسه 609 هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی به تصویب رسید.

عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیات انتخاب و خرید کتاب به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/home/book بارگذاری شده است. 

 

"برگ هیچ‌ درختی" صمد طاهری به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب "برگ هیچ درختی" نوشته صمد طاهری نویسنده‌ آبادانی ساکن شیراز، که پیش‌تر از او مجموعه ‌داستان‌ "زخم شیر" در دسترس خوانندگان قرار گرفته بود، توسط نشر نیماژ منتشر و به بازار کتاب عرضه شد.

این کتاب رمان کوتاهی 80 صفحه‌ای است که روایتی تکان‌دهنده از برهه‌ای خاص به‌دست می‌دهد. قیمت پشت جلد این کتاب 14هزار تومان است و شمارگان آن 500 نسخه درج شده.

صمد طاهری متولد ۱۳۳۶ در آبادان است و اوایل انقلاب به دانشکده هنرهای دراماتیک تهران رفت. او در آبادان داستان‌هایش را در مطبوعات و مجلات منتشر می‌کرد و در شعر نیز دستی دارد.

مجموعه شعر "قلب‌های کوچک شهر بزرگ" و مجموعه‌ داستان‌های "سنگ و سپر" و "شکار شبانه" از دیگر آثار این نویسنده هستند.

 

نقد و بررسی رمان "فیل در تاریکی"

انتشار رمان "فیل در تاریکی" نوشته قاسم هاشمی‌نژاد، در دهه‌ پنجاه شمسی عکس‌العملی بود در قبال ادبیات مقبول آن دوره. هاشمی‌نژاد اعتقاد داشت که دو عنصر اساسی که پایه و مایه‌ داستان شمرده می‌شوند، یعنی عنصر زمان و عنصر مکان، مورد توجه نویسندگان آن دوره نبود و نادیده گرفتن زمان و مکان در داستان هم سبب ناکارآمدی آن می‌شود، هم جذابیت را از آن می‌گیرد و هم به واقع‌نمایی آن لطمه می‌زند.

"فیل در تاریکی" آغازگر نوع ویژه‌ای از داستان پلیسی در ادبیات معاصر فارسی است و پس از چهل سال، چاپ دوم این اثر به همت انتشارات هرمس منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی رمان "فیل در تاریکی" اختصاص دارد که با حضور محمدحسن شهسواری، علی‌اکبر شیروانی و علی‌رضا محمودی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.